ساخت دستگاه آنتی ویروس سیستم تهویه مطبوع در ایران

© AFP 2023 / Piero Cruciattiساخت دستگاه آنتی ویروس سیستم تهویه مطبوع در ایران
ساخت دستگاه آنتی ویروس سیستم تهویه مطبوع در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان ایرانی موفق به ساخت دستگاه آنتی ویروس سیستم تهویه مطبوع با قابلیت نصب بر روی پنل اسپلیت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه مازندران، با توجه به شرایط کنونی این کشور و با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، موفق به ساخت دستگاه آنتی ویروس سیستم تهویه مطبوع با قابلیت نصب بر روی پنل اسپلیت شدند.

دانشمندان میزان تولید مثل پاتوژن های کرونا ویروس را یافتند - اسپوتنیک ایران
دانشمندان میزان تولید مثل پاتوژن های کرونا ویروس را یافتند

دکترعلی‌رضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در این خصوص گفت: طبق آخرین مطالعات انجام شده، ویروس‌ها که دارای ابعاد نانومتری هستند، می‌توانند در قطرات بسیار ریز موجود در هوا حضور داشته باشند و با توجه به ابعاد این قطرات که در حد میکرون بوده و به مدت زیاد در هوا معلق می‌باشند، لزوم ضدعفونی و گندزدایی هوای اتاق‌ها و محیط‌های کاری در شرایط حاضر به علت وجود ویروس کرونا بسیار حایز اهمیت می‌باشد.

وی افزود: این دستگاه با قابلیت نصب بر روی تمامی پنل‌های اسپلیت و دارای کنترل از راه دور، قادر است با استفاده از طیف یو.وی ۲۵۴ نانومتر در مدت بسیار کوتاهی هوای اتاق را با استفاده از سیرکولیشن هوای محیط در چندین مرحله و در زمان بسیار کوتاه ضدعفونی کرده و تمامی آلودگی‌های میکروبی را به‌طور کامل از بین ببرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ایران، این دستگاه توسط مهندس حسن باقرنیا کارشناس جوان و مبتکر دانشگاه مازندران طراحی و ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала