شواهد شیوع کرونا در کالیفرنیا مدتها پیش از شناسایی

© Photo / Strangevisitorشواهد شیوع کرونا در کالیفرنیا مدتها پیش از شناسایی
شواهد شیوع کرونا در کالیفرنیا مدتها پیش از شناسایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحقیقات تازه بیانگر آن است که بدلیل اشتباه پزشکان کالیفرنیایی در تشخیص کرونا از آنفلونزا، این ویروس آزادانه در حال پخش و گسترش در جامعه آمریکا بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از لس ‌آنجلس تایمز، کشف جسد مردی که در خانه‌ اش در اوایل ماه مارس و زنی که اواسط فوریه بیمار شد و مدتی بعد درگذشت در منطقه خلیج سانفرانسیسکو نشان می‌ دهد که ویروس جدید کرونا مدتها قبل از آنکه مقامات ایالت کالیفرنیا به وجود آن پی ببرند، در بین مردم در حال سرایت بوده است.

هراس ناتو از مجموعه موشکی اسکندر روسیه - اسپوتنیک ایران
هراس ناتو از مجموعه موشکی "اسکندر" روسیه

این مسئله، پیامدهای سنگینی داشته و ویروس توانسته پیش از آن که قوانین فاصله‌ گذاری اجتماعی اجرا شوند، گسترش یابد.

دکتر جف اسمیت پزشک و مدیر اجرایی شهرستان سانتا کلارا در جنوب غرب کالیفرنیا در یک جلسه توجیهی برای مقامات این شهرستان در خصوص شیوع بی‌ صدای این بیماری گفت: این ویروس آزادانه در حال پخش در جامعه ما بود و احتمالاً مدتها از حضورش گذشته است.

اسمیت روز جمعه اعلام کرد داده‌هایی که توسط مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری، ادارات بهداشت محلی و سایر مراکز جمع‌ آوری گشته است نشان می‌ دهد این ویروس مدتها قبل از آنکه ما تصورش را بکنیم، حضور داشته به احتمال زیاد از ماه دسامبر در میانمان بوده است.

وی افزود: اما از آنجا که ما فصل آنفلونزایی سختی را پشت سر گذاشتیم، این مسئله از نظرها دور ماند. علائم این بیماری بسیار شبیه آنفلونزاست. تا جایی که اگر به صورت خفیف به کرونا دچار شوید، حتی از ابتلای خود باخبر نخواهید شد.

خلیج سانفرانسیسکو هم مانند نیویورک که محل رفت‌ و آمد مسافران زیادی از اروپاست، به مرکزی برای سفر علاقه‌ مندان به طبیعت از چین تبدیل شده است.

اولین موارد ابتلا به کرونا در شهرستان سانتا کلارا یک هفته پیش از موافقت دولت فدرال برای انجام آزمایش اضطراریِ تشخیص بیماری در چهارم فوریه اعلام شد. هر دو نفری که نخستین بیماران این منطقه شناخته شدند، مسافرانی بودند که از ووهان، کانون اولیه شیوع کرونا در چین به آنجا سفر کرده بودند. نخستین بیمار این منطقه همچنین به نخستین قربانی کرونا در آن تبدیل شد.

تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر در ایالت کالیفرنیا به کرونا مبتلا شده‌اند. آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌ های جهان را به خود اختصاص داده است. شمار مبتلایان در این کشور با افزایش ۳۰ هزار نفری به حدود ۵۳۰ هزار نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز با افزایش بیش از ۱۸۰۰ نفری به ۲۱ هزار نفر نزدیک می‌ شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала