موافقت اوپک پلاس با توافق جدید

© AFP 2023 / JOE KLAMARموافقت اوپک پلاس با توافق جدید
موافقت اوپک پلاس با توافق جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر انرژی روسیه از موافقت اوپک پلاس با توافق جدید خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به موافق اوپک پلاس با توافق جدید گفت: این توافق به مدت 2 سال و تا تاریخ 1 ماه مه سال 2022 خواهد بود.

جزئیات توافق جدید اوپک پلاس  - اسپوتنیک ایران
جزئیات توافق جدید اوپک پلاس

توافق برای مجموع کاهش تولید روزانه 10 میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال 2020 میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به مدت دو ماه آغاز می‌شود که پایان این بازه 30 ژوئن امسال  خواهد بود سپس برای یک بازه زمانی 6 ماهه دیگر از یکم ژوئیه تا 31 دسامبر سال 2020 کاهش عرضه روزانه هشت میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه 2021 تا 30 آوریل 2022 به مدت 16 ماه نیز کاهش عرضه روزانه 6 میلیون بشکه می‌شود.

این توافق شامل 23 کشور است. ده گشور از آنها کشورهای اوپک هستند: الجزایر، آنگولا، کنگو، گینه استوایی، گابن، عراق، کویت، نیجریه، عربستان سعودی و امارات.

همچنین ده کشور غیر عضو اوپک در این توافق وجود دارد: جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، روسیه،سودان و سودان جنوبی.

سه کشور دیگر که عضو این سازمان هستند، به دلیل مشکلات سیاسی همچنان از کاهش تولید معاف هستند این کشورها ایران، لیبی و ونزوئلا می باشند.

به گفته وزیر انرژی روسیه، شرکت کنندگان اوپک پلاس گزینه های مختلفی را برای مدت توافق بررسی کردند و در نهایت دو سال را موثرترین مدت در نظر گرفتند. وی تأکید کرد که اعضای اتحاد بسته به وضعیت بازار قادر به تمدید مدت یا تکمیل موعد مقرر خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала