ادامه تاخت و تاز کرونا در جهان: جدیدترین آمار

© REUTERS / Eric Gaillardادامه تاخت و تاز کرونا در جهان: جدیدترین آمار
ادامه تاخت و تاز کرونا در جهان: جدیدترین آمار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی 24 ساعت گذشته ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 1699.631 رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، تا به امروز 734 102  نفر بر اثر ابتلا  به ویروس کرونا در جهان جان خود را از دست داده و    376327  نفر بهبود یافته اند.

براساس آخرین آمار ، در ایالات متحده آمریکا تعداد افراد مبتلا به کرونا از نیم میلیون فراتر رفته و 18747 نفر جان باخته اند. بنابراین ، ایالات متحده از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جایگاه اول قرار دارد.

آخرین آمار تلفات کرونا در امریکا  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار تلفات کرونا در امریکا

بریتانیا از نظر تعداد افراد آلوده (73،758 نفر)  از ایران (68192 نفر) پیشی گرفته و دارد به سطح چین (81،953 نفر ) نزدیک می شود.

ترکیه به ایران نزدیک شده  و از نظر تعداد مبتلایان به رتبه نهم در جهان رسیده است. براساس آخرین آمار ، 47،029 مورد  ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

در حال حاضر نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد  کردند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала