گزارش و تحلیل

رمز شکست کرونا در مرکز تسلیحاتی شوروی

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر رمز شکست کرونا در مرکز تسلیحاتی شوروی
رمز شکست کرونا در مرکز تسلیحاتی شوروی   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
له فیگارو: در آزمایشگاه شوروی سابق در سیبری فعالانه واکسن ضد ویروس کرونا را تهیه می کنند.

اسپوتنیک به نقل از له فیگارو، در آزمایشگاه شوروی سابق در سیبری فعالانه واکسن ضد ویروس کرونا را تهیه می کنند.

مرکز علمی محرمانه "وکتور" واقع در نزدیکی نووسیبیرسک روسیه در مسیر تهیه داروی ضد کرونا گام بر می دارد. دانشمندان روسی امیدوارند در ماه های آینده ابزاری برای درمان موثر ویروس کرونا را به جهانیان معرفی کنند.

مسابقه ایجاد واکسن ضد کرونا سرعت می گیرد و روسیه قصد دارد در آن برنده شود. بنا به ارقام 10 آوریل، 1786 مورد ابتلا ی جدید به کروناویروس و 94 مرگ و تعداد کل مبتلایان معادل 11917 نفر در روسیه  ثبت شده است. دانشمندان روسی تلاش های خود را دو چندان می کنند و امیدوارند در طی چند ماه ابزاری برای درمان مؤثر کرونا ویروس در اختیار جهانیان قرار دهند.

کارشناسان روسی و همکاران آمریکایی و اروپایی آنها نیز که به طور جدی در جستجوی واکسن هستند و در این کار با هم رقابت می کنند.

در خط مقدم این مسابقه آزمایشگاهی قرار دارد که از اتحاد شوروی به ارث رسیده که در قصبه "کالتسووا" در نزدیکی نووسیبیرسک واقع است. 

جهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 68000 نفر عبور کرد - اسپوتنیک ایران
جهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 68000 نفر عبور کرد

در سال 1974، واحد "میکروبیوپروم" در اتحاد شوروی تاسیس شد. این یک رشته کامل صنعتی بود که موفق ترین آزمایشگاههای بیوتکنولوژیک کشور از جمله مرکز علمی "وکتور" را در ترکیب خود داشت. "وکتور" در فاصله 30 کیلومتری نووسیبیرسک قرار دارد. محوطه آن توسط دیوارهای بتونی بلند با سیم خاردار احاطه شده است و تحت نظارت ویدیویی است. در عکسهای نادر از این مرکز، می توان دانشمندان ملبس به لباس های سرهمی محافظتی مشابه لباس فضانوردان را مشاهده کرد. مرکز سابق توسعه سلاح های بیولوژیکی دوران شوروی، یکی از دو مؤسسه علمی در جهان است که دارای ویروس طبیعی آبله (نمونه دیگر در آتلانتا، ایالات متحده آمریکا نگهداری می شود) و همچنین مجموعه ای از سویه های ویروس وحشتناک ابولا را در اختیار دارد.

روز سه شنبه، رینات ماکسیوتوف، مدیرکل مرکز تحقیقات دولتی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور"، رسما اعلام کرد که حتی در تاریخ 29 ژوئن می توان به مرحله اول آزمایشات بالینی سه واکسن بالقوه با 180 داوطلب دست زد. رئیس موسسه "وکتور" این سخنان را پس از کنفرانس ویدئویی با ولادیمیر پوتین گفت.

وی افزود: دانشمندان تا پایان ماه آوریل "مطالعات قبل از بالینی" با استفاده از "نمونه های نوید واکسن" انجام می دهند. این امر می تواند باعث ایجاد دوزهای آماده مصرف شود که ابتدا روی خرگوش ها ، موش ها و حیوانات دیگر و سپس بر روی انسان آزمایش شوند. "وکتور" که هم اینک دهها واکسن ایجاد کرده است، از فناوری و تجربیات برای به حداقل رساندن مراحل اولیه مطالعات بالینی برخوردار است و این امر این امید می بخشد که اقدامات قابل اعتماد در مبارزه با کرونا ویروس در طی چند ماه اتخاذ شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала