در ایالات متحده خواستار مجازات چین به دلیل شیوع ویروس کرونا شدند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteدر ایالات متحده خواستار مجازات چین به دلیل شیوع ویروس کرونا شدند
در ایالات متحده خواستار مجازات چین به دلیل شیوع ویروس کرونا شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور جمهوری‌خواه سنای آمریکا، چین را مسئول ۱۶ هزار کشته آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Washington Examiner، سناتور لیندسی گراهام اعلام داشت که در ایالات متحده خواستار "مجازات شدید چین" به دلیل شیوع کرونا شده‌اند.

آمریکا: چین تعداد مبتلایان به کرونا را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده است - اسپوتنیک ایران
آمریکا: چین تعداد مبتلایان به کرونا را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده است

این سیاستمدار افزود: ما، سنای آمریکا، ترامپ را مقصر نمی دانیم، ما چین را مقصر می‌دانیم. چین مسئول ۱۶ هزار کشته آمریکایی و ۱۷ میلیون نفری است که شغل خود را از دست داده‌اند. به گفته وی، دولت چین اجازه داده است این ویروس اینچنین گسترده شیوع پیدا کند.

گراهام تأکید کرد که ایالات متحده باید "چین را مجبور کند رفتار خود را تغییر دهد." به ویژه، وی از واشنگتن خواست تا پكن را وادار كند تا بخشی از سهم خود را پرداخت کند.

پیش از این، اقتصاددانانی که توسط بلومبرگ مورد پرسش قرار گرفته بودند، پیش بینی کرده بودند که ایالات متحده بالاترین نرخ بیکاری در طول تاریخ خود را پس از پایان این بیماری همه گیر خواهد داشت. مقیاس این نرخ بیکاری در آمریکا از شاخص‌های زمان رکود بزرگ که از سال ۱۹۲۹ آغاز شد، فراتر خواهد رفت.

گفتنی است بر اساس اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از ۴۷۷ هزار ۹۰۰ نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد بیش از ۱۷ هزار و نهصد نفر جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала