آخرین آمار درباره تعداد قربانیان کرونا در کانادا

© AFP 2023 / Twitter account of Justin Trudeauآخرین آمار درباره تعداد قربانیان کرونا در کانادا
آخرین آمار درباره تعداد قربانیان کرونا در کانادا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت کانادا اعلام کرد تعداد موارد ابتلا به نوع جدید کروناویروس در این کشور از 20 هزار نفر فراتر رفته و تعداد کشته ها به بیشتر از 500 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس آخرین ارقام منتشره ، تعداد کل  مبتلایان به 20 هزار و 488 نفر رسیده است ، در مجموع 509 نفر از بیمارن کرونایی جان خود را از دست داده اند.

بیشترین تعداد مبتلایان در این کشور در استان های کبک و انتاریو ،  به ترتیب  10912 نفر و  5795 نفرمشاهده شده است.

 انتشار فهرست واکسن های در دست تهیه برای پیشگیری از کرونا  - اسپوتنیک ایران
غلط بودن یکی از اوهام درباره چگونگی انتقال کرونا

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 1.6  میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از 95  هزار نفر درگذشته اند.

جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود  ، آزاد  کردند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала