امتناع ترامپ از هماهنگی با اوپک پلاس در کاهش استخراج نفت

© REUTERS / Jonathan Ernstدستور ترامپ: شناورهای ایرانی درصورت مزاحمت برای ناوهای آمریکایی منهدم شوند
دستور ترامپ: شناورهای  ایرانی درصورت مزاحمت برای ناوهای  آمریکایی منهدم شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بعید است كه ایالات متحده به هماهنگی با اوپک پلاس در مورد كاهش تولید نفت تن در دهد زیرا شركتهای نفتی آمریكا قبلاً استخراج نفت كاهش داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ گفت: "من فکر نمی کنم. ما قبلاً کاهش داده ایم. توجه ما معطوف بازار است. اگر به تگزاس ، داکوتای شمالی و برخی ایالت های دیگر که با موفقیت این کار را انجام می دهند، نگاه کنید ، می بینید آنها قبلاً تولید نفت را کاهش داده اند. آنها این کار را به طور اتوماتیک انجام داده اند.

ترامپ ابراز امیدواری کرد که اعضای اوپک  پلاس در جلسه آینده روز پنجشنبه خود بتوانند در مورد قیمت ها به توافق برسند. به گفته ترامپ اگر چنن معامله ای صورت  نگیرد ، ، وی "گزینه های بسیاری" دارد.

رئیس جمهور آمریكا گفت: "گزینه های خوب و عالی زیادی دارم.. من شاید از  آنها حتی بیشتر خوشم  بیاید. بیایید ببینیم چه اتفاقی می افتد. امیدوارم كه آنها به  توافق برسند."

آمادگی روسیه برای کاهش ۱۴٪ استخراج نفت 
 - اسپوتنیک ایران
آمادگی روسیه برای کاهش ۱۴٪ استخراج نفت

روز پنجشنبه ، نشست اوپک  پلاس به شکل  کنفرانس ویدئویی در مورد احتمال کاهش جدید تولید نفت برای تثبیت اوضاع بازار برگزار می شود و به دنبال آن جلسه وزیران انرژی گروه بیست با موضوع برقراری ثبات در بازارهای انرژی در روز جمعه برگزار می شود.

پیشتر یک منبع نزدیک به وزارت انرژی روسیه گفته بود مسکو انتظار دارد کشورهایی که روزانه 70 میلیون بشکه در روز تولید می کنند به توافق نامه جدید اوپک پلاس بپیوندند. از جمله آنها می توان به برزیل ، نروژ ، کانادا ، ایالات متحده و سایر کشورها اشاره کرد. در این حالت ، روسیه ممکن است تولید را حدود 1.6 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. این 14 درصد از سطح سه ماهه اول (حدود 11.3 میلیون بشکه در روز) است.

دیروز چهارشنبه دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت کاهش طبیعی تولید نفت به دلیل کاهش تقاضا و نوسانات بازار را نمی توان همطراز  محدودیت های داوطلبانه با هدف تثبیت اوضاع دانست

تقاضای جهانی نفت در ابتدای امسال در شرایط  شیوع  گسترده ویروس کرونا کاهش یافت. این امر به افت شدید قیمت های نفت منجر شده است. علاوه بر این ، در آغاز ماه مارس ، کشورهای عضو اوپک  پلاس نتوانستند در مورد پارامترهای توافق برای کاهش تولید نفت و تمدید آن به وحدت نظربرسند . ریاض بر کاهش بیشتر تولید اصرار داشت اما ا مسکو موافق نبود که پیشنهاد کرد  شرایط فعلی حفظ شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала