جدیدترین اظهارنظر درباره ضرورت زدن ماسک بهداشتی در شرایط فعلی

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر جدید ترین اظهارنظر درباره ضرورت زدن ماسک بهداشتی در شرایط فعلی
جدید ترین اظهارنظر درباره ضرورت زدن ماسک بهداشتی در شرایط فعلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طارق یازارویچ، سخنگوی رسمی سازمان بهداشت جهانی ضمن اظهار نظر در مورد رواج گسترده ماسک های دست ساز و ماسک های مد روز تهیه شده توسط طراحان اعلام کرد زدن ماسک برای افراد سالم الزامی نیست و این ماسک به تنهایی نمی تواند ضامن محافظت در برابر ویروس کرونا (کووید ـ 19) باشد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای یازارویچ افزود : "موقعیت ما تغییر نکرده است. افراد سالم نیاز به زدن ماسک ندارند. آن دسته از افرادی که علائم بیماری دارند باید از ماسک استفاده کنند تا از دیگران محافظت کنند .همچنین کسانی که از بیماران مراقبت می کنند مثلاً در خانه باید ماسک بزنند چون می توانند به ویروس کرونا آلوده شوند. "

افزایش بی سابقه تعداد قربانیان کرونا در آمریکا ادامه دارد: آخرین آمار - اسپوتنیک ایران
افزایش بی سابقه تعداد قربانیان کرونا در آمریکا

نماینده سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که "ماسک به تنهایی نمی تواند ضمانت محافظت در برابر ویروس باشد."

طارق یازارویچ اضافه کرد :" از ماسک باید همراه با اقدامات دیگر استفاده شود. و مشکل اینجاست که زدن ماسک می تواند احساس امنیت کاذب به مردم بدهد و چیزهای دیگر مانند شستن دست فراموش شود. همچنین ، اگر ندانید چگونه ماسک بزنید ، خیلی بیشتر از حد معمول صورت خود را لمس خواهید کرد. "

وی خاطرنشان کرد در درجه اول پزشکان و متخصصان پزشکی در سراسر جهان باید کلیه تجهیزات حفاظتی لازم از جمله ماسک ، عینک ایمنی و دستکش را به مقادیر کافی در اختیار داشته باشند و به این هدف می توان از جمله با محدود کردن خرید انبوه این لوازم از سوی شهروندان عادی رسید.

 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی درباره  شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده این بیماری را نوع جدید ویروس کرونا دانستند. این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала