راهنمای نحوه‌ نگهداری و نظافت لباس‌هایی که خارج از منزل می‌پوشیم

© samira esmaeili / iran - coronaراهنمای نحوه‌ نگهداری و نظافت لباس‌هایی که خارج از منزل می‌پوشیم
راهنمای نحوه‌ نگهداری و نظافت لباس‌هایی که خارج از منزل می‌پوشیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس شواهد، ویروس کرونا می‌تواند روی سطوحی مانند لباس (بطور کلی پارچه) بماند و از آن منتقل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت خبری محیط زیست ایران  بر اساس مطالعات دانشگاه های تهران: براساس شواهد، ویروس کرونا می‌تواند روی سطوحی مانند لباس (بطور کلی پارچه) بماند و از آن منتقل شود. توصیه‌ها بیشتر درباره‌ رعایت بهداشت دست‌ها و جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار است و کمتر به نظافت لباس‌ها توجه شده است.

همه مناطق تهران به کرونا آلوده شده است  - اسپوتنیک ایران
همه مناطق تهران به کرونا آلوده شده است

سازمان جهانی بهداشت اسپری کردن مواد الکلی بر روی لباس‌ها را توصیه نمی‌ کند و استفاده از سشوار برای از بین بردن ویروس روی لباس‌ها بی‌تأثیر است.
در صورت مواجهه با شخصی که علائم شبیه به بیماری کرونا دارد یا مشاهده هرگونه خون و دیگر ترشحات بر روی لباس توصیه می‌شود لباس ها با آب گرم شسته و در نور آفتاب یا بر روی شوفاژ خشک شوند.
برای لباس هایی که در بیرون از منزل استفاده می کنید: لباس‌ها در کمد و یا فضایی جداگانه نزدیک در منزل نگهداری شوند. شست وشوی دست‌ها و استفاده از دستکش، پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه و عدم تماس با افراد و سطوح، مهم‌ترین اقدامات هستند.
لحظه ورود به منزل، دستکش و ماسک خود را به نزدیک‌ترین سطل زباله در بسته بیاندازید، سپس دست‌ها را با آب و صابون مدت ۲۰ ثانیه بشویید و بعد لباس‌ها را دربیاورید و در کمد یا فضایی جداگانه گذاشته و پس از تعویض لباس‌ها مجددا دست‌ها را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала