توییت سفیر چین در ایران: عکس های فروش خفاش در چین گرفته نشده

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر توییت سفیر چین در ایران: عکس های فروش خفاش در چین گرفته نشده
توییت سفیر چین در ایران: عکس های فروش خفاش در چین گرفته نشده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر چین در ایران به تصاویر منتشر شده در بعضی رسانه‌های غربی درباره ادامه فروش خفاش در چین واکنش نشان داد و گفت این تصاویر متعلق به کشورش نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، چانگ هوا، سفیر چین در تهران در صحفه توئیتر خود نوشت: «این در چین نیست.»

وی در توئیت خود به تصاویری از خفاش های در حال فروش اشاره کرده بود که بعضی رسانه های غربی از جمله اسکای نیوز مدعی شده بودند مربوط به بازاری در یکی از شهرهای چین است. تصویر منتشر شده مربوط به بازاری در اندونزی است.

​کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین ماه قبل طرحی به منظور تکمیل ممنوعیت تجارت غیر قانونی و خوردن حیوانات وحشی را به تصویب رساند.

طبق این مصوبه جدید نهاد قانونگذار چین، شکار، تجارت، حمل و نقل و خوردن حیوانات وحشی، اعم از آن که در حیات وحش رشد کرده یا پرورش شده باشد، ممنوع است.

 

یادآور می شود که پیشتر اعلام شده بود ویروس کرونا از خفاش به انسان منتقل شده است و دیرتر معلوم گردیده بود که این ‌ویروس به طور مستقیم از خفاش به انسان منتقل نشده و پای یک میزبان واسط در میان است.

 خوردن خفاش سرخ شده در چین + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
خوردن خفاش سرخ شده در چین + ویدئو

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده در نشریه آمریکایی Proteome Research، پنگولین ها (مورچه خوار پولک دار) میزبان واسطه ای در انتقال کرونا‌ویروس  از خفاش ها به انسان هستند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در بازار مواد غذایی دریایی شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد و  مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. در ماه مارس امسال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

تا کنون بیش از 800 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала