تعداد 3873 نفر در آمریکا از کرونا در گذشته اند

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر تعداد 3873 نفر در آمریکا از کرونا در گذشته اند
تعداد 3873 نفر در آمریکا از کرونا در گذشته اند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس در آمریکا به 3873 نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک بر اساس آمارهای فدرال و محلی داده شده به دانشگاه جان هاپکینز، تا به امروز تعداد مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس در آمریکا به 3873 نفر رسید.

بیش از 820 هزار نفر مبتلا به کروناویروس در جهان  - اسپوتنیک ایران
بیش از 820 هزار نفر مبتلا به کروناویروس در جهان

در آمریکا، تعداد موارد بیماری تایید شده به بیش از 188 هزار نفر رسیده است. ایالات متحده آمریکا در این شاخص در جهان اول است، در حالی که ایتالیا و اسپانیا از نظر تعداد کشته ها از آمریکا جلوتر هستند.

در تاریخ 30 مارس، آنتونی فاوسی ، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی، گفت که بین 100 تا 200 هزار نفر ممکن است در اثر ویروس کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست دهند. به گفته وی ، کشور ممکن است با کمبود تجهیزات پزشکی و جا در بیمارستانها روبرو شود.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала