علایم کروناویروس در نوزاد

© Fotolia / Ruslan Iefremovعلایم کروناویروس در نوزاد
علایم کروناویروس در نوزاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوزاد طی یک روز 12 ساعت از خوردن شیر امتناع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میرور»، تونی رودز، مادر نوزادی که فقط 7 هفته‌ از عمرش می‌گذرد، در باره علایم  بروز ویروس کرونا در کودکش تعریف کرد.

رودز که ساکن «اسکس» بریتانیاست در این باره تعریف کرده گفت:«چند روز کودکم گریه می‌کرد و یک شب، 12 ساعت از خوردن شیر امتناع کرد. او خیلی خواب‌آلود بود ومثل همیشه غلت نمی خورد. صبح روز بعد متوجه شدیم که بدنش کهیر زده و چشمش قرمز شده است. مثل چند روز گذشته فقط می خوابید، هرازگاهی سرفه و عطسه می‌کرد.

پس از سه بار تزریق آنتی بیوتیک، پسرم، کورتیس، حالش بهتر شد و از بیمارستان مرخص شد اما تست کروناویروس او مثبت اعلام شد. از وقتی به خانه برگشتیم، حالش بهتر شده است اما هنوز سلامتی کامل او احیا نشده است. تب او زیاد نبود و سرفه اش خشک نبود. ما هنوز نمی دانیم این ویروس چگونه در نوزادان ظاهر می شود».

آیا درمان کرونا با پلاسما ممکن است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا درمان کرونا با پلاسما ممکن است؟

پیشتر اعلام شد که نوزادی در انگلیس متولد شده که از بدو تولد به این ویروس مبتلا بوده است. پزشکان در خصوص این مورد نادر گفته‌اند که مادر این نوزاد قبل از زایمان، با علائمی شبیه به تنگی نفس و ذات‌الریه به بیمارستان مراجعه کرده است. این بیمار و مادرش تحت درمان قرار گرفتند.

در آمریکا نیز نوزاد 21 روزه به کروناویروس مبتلا شده بود که جوان ترین بیمار در آمریکا بود. او پس از درمان، سلامتی خود را باز یافت. اما در شیکاگو، نوزادی برای اولین بار روز 29 مارس بر اثر ابتلا به کروناویروس جان سپرد.

در ایران نیز دو نوزاد مبتلا به کرونا درمان شدند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهبود دو نوزاد 4 و 14 روزه مبتلا به ویروس کرونا در گیلان خبر داده بود. یکی از این نوزادان در مجاورت بیمار کرونایی قرار گرفته و دچار بیماری کووید-19 شده اما نوزاد دیگر هیچگونه تماسی با فرد مبتلا به کرونا نداشته است و این بیماری از سایر شیوه های انتقال به بیمار نوزاد منتقل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала