داروهای ضد مالاریا برای درمان کروناویروس ممکن است مرگبار باشند

CC0 / Pixabay / داروهای ضد مالاریا برای درمان کروناویروس ممکن است مرگبار باشند
داروهای ضد مالاریا برای درمان کروناویروس ممکن است مرگبار باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان خواستار جلوگیری از مصرف هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری از کرونا شدند.

به گزارش اسپوتنیک، شیوع کرونا باعث شده است تا داروهای ضد مالاریا و ضد روماتیسم از داروخانه های سراسر جهان ناپدید شوند. ترامپ اعلام كرد كه در آمریكا از آنها برای معالجه بیماری کرونا استفاده خواهد شد و توصیه کرد که شهروندان آنها را خریداری کنند تا در موقع لزوم از آن استفاده کنند. اما این داروها بی ضرر نیستند و در صورت استفاده نادرست، در اثر استعمال این داروها امکان دارد مسموم شوید و حتی بمیرید.

تشکر مرغی کشاورز چینی از کادر درمان+ویدیو - اسپوتنیک ایران
تشکر مرغی کشاورز چینی از کادر درمان+ویدیو

اظهارات رئیس جمهور آمریکا براساس نتایج یک مطالعه آزمایشی کوچک که در مارسی انجام شده بود. 24 بیمار آلوده به کروناویروس کلروکین دریافت کردند و شش روز بعد 16 نفر از 24 نفر آنها خوب شدند و هیچ نشانه ای از عفونت در آنها مشاهده نشد. اثر احتمالی داروی ضد مالاریا در اواسط ماه فوریه توسط پزشکان چینی نیز گزارش شده بود. اما برای استفاده عمومی و گسترده این دارو، چنین تحقیقاتی قطعا کافی نیست.

پیش از توصیه به استفاده گسترده از آنها در درمان بیماری دیگر باید تحقیقات لازم انجام شود و اگر چنین آزمایشاتی انجام نشده باشد، اعلام داروی ضد کرونا غیرمسئولانه است. حتی اگر واقعاً مؤثر باشد، می تواند عوارض و عواقب جانبی داشته باشد که بعدا می تواند صدمات فاجعه آمیزی به فرد وارد کند.

در مورد آمار قربانیان استفاده از کلروکین و هیدروکسی کلروکین آمار موثقی در دست نیست. مطبوعات غربی پیشتر اعلام کرده بودند که بر اثر مصرف این دارو یک آمریکایی کشته شده و سه نیجریه ای نیز شدیدا مسموم شدند.

طبق گفته واشنگتن پست، در ایالات متحده طی یک هفته گذشته، درخواست خرید برای کلروکین 300 درصد افزایش یافته است و سه روز پیش نیز این داروها از داروخانه های مسکو ناپدید شدند. شما نمی توانید آنها را به صورت آنلاین سفارش دهید. همه فروخته شده است.

کارشناسان بهداشت هشدار می دهند که داروهای ضد مالاریا عوارض جانبی دارند. به ویژه برای افرادی که مشکلات قلبی دارند یا داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند و باعث می شود تا ضربان قلب آنها را تحت تأثیر قرار دهد و برای آنها خطرناک باشد. داروهای ضد مالاریا  می توانند منجر به آریتمی و مرگ زودرس در برخی بیماران شوند. به همین دلیل، کارشناسان آمریکایی تأکید می کنند که قبل از تجویز این داروها به بیماران، انجام کاردیوگرافی ضروری است. در غیر این صورت مردم اگر از کروناویروس نمیرند، بر اثر از ایست قلبی به خاطر مصرف این داروها خواهند مرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала