سیستم آزمایش کشف کرونا ویروس نسل جدید در ایران ایجاد شد

© Sputnik / Vitaly Timkivسیستم آزمایش کشف کرونا ویروس نسل جدید در ایران ایجاد شد
سیستم آزمایش کشف کرونا ویروس نسل جدید در ایران ایجاد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ایران سیستم آزمایشی نسل جدیدی را برای تشخیص کرونا ویروس ویروس معرفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، این دستگاه قادر است "کووید-۱۹" را در سه ساعت و با دقت ۹۸٪ تشخیص دهد.

آیا کروناویروس کاملاً نابود خواهد شد؟
 - اسپوتنیک ایران
آیا کروناویروس کاملاً نابود خواهد شد؟

سرتیپ فرهاد امیری نماینده وزارت دفاع ایران اذعان داشت: سیستم تست ویروس، یک فناوری کاملاً داخلی است که با در نظر گرفتن تولید صنعتی از قبل آغاز شده و پاسخگوی نیازهای نیروهای مسلح ایران و بهداشت غیرنظامی خواهد بود. در صورت لزوم، ما می توانیم منابع صادراتی را تضمین کنیم.

این دومین نسل از سیستم های آزمایشی است که در ایران توسعه یافته است. وزارت دفاع کشور همچنین تولید صنعتی ماسک های پزشکی، ضد عفونی کننده و لباس های محافظ را آغاز کرده است.

کیانوش جهانپور رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، در روز دوشنبه اعلام داشت: تعداد مبتلایان به ویروس جدید در ایران طی یک روز گذشته بالغ بر ۳ هزار و ۱۸۶ نفر بوده است، تعداد کل مبتلایان از ۴۱۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر بر اثر کرونا ویروس جان باختند، در حال حاضر تعداد کشته شدگان ۲ هزار و ۷۵۷ نفر است. وی همچنین خاطرنشان کرد: از امروز تاکنون ۱۳.۹۱۱ نفر بهبود یافته اند.

وزارت بهداشت ایران از نخستین موارد ابتلا به کرونا ویروس در کشور در ۱۹ فوریه اطلاع داد. آلوده ها در استان قم شناسایی شدند.

در ارتباط با شیوع ویروس، تمام مدارس ایران تا پایان ماه مارس تعطیل بودند، بسیاری از کشورها ارتباط خود با جمهوری اسلامی را محدود کردند، مقامات ایرانی به طور موقت ۱۰۰ هزار زندانی را از زندان آزاد کردند و تحریم حرکت بین شهرها را برای شهروندان کشور تحمیل کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала