پیش بینی بارش گسترده باران و برف در سراسر ایران

CC BY 4.0 / IRNA / پیش بینی بارش گسترده باران و برف در سراسر ایران
پیش بینی بارش گسترده باران و برف در سراسر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی ایران، سراسر کشور با بارش گسترده باران و برف همراه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی سازمان هواشناسی ایران، امروز، 10 فروردین 1399 سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور فعال بوده و در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، فارس، شمال و غرب هرمزگان، جزایر خلیج ‌فارس و نیمه غربی کرمان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

همچنین بر اساس  پیشبینی ها، فردا، دوشنبه بارش در اکثر مناطق کشور تداوم داشته و به ‌تدریج در بعدازظهر از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می  شود. از طرف دیگر، شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق یزد، غرب کردستان و لرستان خواهد بود.

بر همین اساس، سامانه بارشی در روز سه شنبه در شمال شرق و شرق، شرق سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز شرقی در سمنان پدیدار خواهد شد و منجر به بارش باران گاهی همراه با رعد و برف و وزش باد خواهد بود و در نهایت بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

خاطرنشان می شود که در روز چهارشنبه، سامانه بارشی دیگری از شمال غرب ایران واردشده که به صورت بارش باران و در برخی موارد همراه با رعدوبرق در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و بارش پراکنده در غرب و جنوب غرب را نمایان خواهد شد.

در روز پنجشنبه این سامانه بارشی نوار شمالی و بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب و شرق کشور و جمعه در نیمه شمالی فعال است. بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در زمان یادشده در بلندی های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش‌ها به ‌صورت برف خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала