کمک حزب الله به دولت لبنان در مبارزه با کرونا

© AP Photo / Mohammad Zaatariکمک حزب الله به دولت لبنان در مبارزه با کرونا
کمک حزب الله به دولت لبنان در مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هاشم صفی الدین ، رئیس شورای اجرایی حزب الله اعلام کرد جنبش حزب الله لبنان بیش از 24000 پزشک ، پرستار و داوطلب و اقدامات مختلفی را برای کمک به دولت لبنان و وزارت بهداشت این کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا آماده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،  صفی الدین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار گفت: "برنامه حزب الله برای مقابله با بیماری کروناویروس اعزام  1500 پزشک ، 3000 پرسنل پزشکی ، 5،000 کارمند بهداشتی و 15000 داوطلب را در نظر می گیرد. در کل 24.500 نفر مسئولیت مراقبت های پزشکی و بهداشتی را بر عهده دارند."

به گفته این شخصیت جنبش شیعیان ، حزب الله در حال بررسی چندین سناریوی پیشرفت رویدادهای مرتبط با کروان در لبنان است و تمام اقدامات خود را با دولت و وزارت بهداشت هماهنگ می کند. صفی الدین افزود: "ما آمادگی لازم را برای تأمین هرگونه نیاز وزارت بهداشت در رابطه با آماده کردن بیمارستان ها یا تأمین  پرسنل متخصص در هر منطقه از لبنان فراهم آورده ایم."

آیا درمان کرونا با پلاسما ممکن است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا درمان کرونا با پلاسما ممکن است؟

مقام حزب الله اطلاع داد که این جنبش در حال حاضر دو بیمارستان در بیروت را برای ارائه مراقبت های پزشکی لازم برای ویروس آلوده آماده کرده ، کلینیک های خصوصی را اجاره کرده و آنها را به عنوان یک ذخیره در صورت نیاز آماده می کنند. مکان های استقرار بیمارستان های سیار جهت جداسازی و مدیریت بیماران تحت قرنطینه نیز مشخص شد. وی افزود: "ما 100 دستگاه خودرو را برای حمل و نقل بیماران مبتلا به كرونا ویروس آماده كرده ایم كه 25 دستگاه از آنها نیز به دستگاه تنفس مصنوعی مجهز شده است."

رهبری حزب الله برای كاهش فشار بر بیمارستانهای دولتی  ، دستور داد كه تجهیزات لازم برای آزمایشگاهها برای تست کرونا تهیه شده و از این طریق مشخص شود چه كسی باید قرنطینه شود و چه كسی نیاز به بستری شدن دارد.

داوطلبان جنبش شیعه در کلیه روستاها و شهرک ها بسیج شده اند و آماده یاری رساندن به مردم در حل تعدادی از مسائل از جمله تدارکات مربوط به تهیه غذا و ملزومات اساسی هستند.

خطر شیوع ویروس کرونا  مقامات لبنان را وادار كرد تا از 16 مارس تا 12 آوریل حالت  اضطراری اپیدمیولوژیک و بسیج مدنی همراه با ممنوعیت خروج شهروندان از خانه خود بدون داشتن نیاز خاص را برقرار کنند . رستوران ها ، کافه ها و مراکز خرید تعطیل، همه پروازها لغو و مرزهای زمینی و دریایی کاملاً مسدود شدند. 368 مورد ابتلا به ویروس کرونا ، 6 مورد فوت و 20 مورد بهبود بیماران به طور رسمی تأیید شده است. مقامات و سازمانهای اجتماعی لبنان ، با استفاده از شهرداری ها ، کمکهای هدفمندی را در قالب سبدهای غذایی برای خانواده های دارای بیشترین نیاز ترتیب می دهند. مقامات در حال اتخاذ تدابیری هستند و  تلاش می كنند تا اوضاع اقتصادی دشوار را بهبود بخشیده و برای مبارزه با ویروس کرونا از جامعه جهانی درخواست کمک کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала