گزارش و تحلیل

قلع و قمع کرونا؛ نقش کلیدی روسیه

© REUTERS / Bing Guanقلع و قمع کرونا؛ نقش کلیدی روسیه
قلع و قمع کرونا؛ نقش کلیدی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مبارزه با کرونا، نه تنها اختراع واکسن، بلکه اقدامات توضیحی و پیشگیری و همچنین تجربه سایر کشورها کمک خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در مبارزه با کرونا، نه تنها اختراع واکسن، بلکه اقدامات توضیحی و پیشگیری و همچنین تجربه سایر کشورها کمک خواهند کرد.

کریل دمیترییف، رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه  به این خبرگزاری گفت: ما با شرکای داخلی و خارجی قبلاً سرمایه گذاری در ایجاد سیستم های آزمایش کرونا ویروس را آغاز کرده ایم که استفاده از آنها در کلینیک های روسی شروع شده و به خارج از کشور تحویل داده می شود. وقت آن فرا رسیده که ما باید ژئوپلیتیک را کنار گذاشته و به دفع این بلا بپردازیم.

- صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با شرکای مختلف در سراسر جهان همکاری می کند. چطور امروز از این تجربه در شرایط دشوار مبارزه با کروناویروس استفاده می کنید؟

تحریم ها علیه ایران برای سلامت جهان باید برداشته شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تحریم ها علیه ایران برای سلامت جهان باید برداشته شود

- ما با صندوق ها و بنیاد های پیشرفته، سرمایه گذاران  و شرکت هایی از 17 کشور جهان کار می کنیم. این امر نقش اساسی را در این واقعیت ایفا کرده که ما یکی از اولین کسانی بودیم که اطلاعات مهمی درمورد آنچه که با اپیدمی کروناویروس در چین اتفاقی می افتد دریافت کردیم. ما اولین کسانی بودیم که تست های چینی BGI را به روسیه آوردیم و آنها را به نهاد دولتی روس پوترب نادزو (سازمان ناظر کیفیت اجناس و خدمات) و آژانس پزشکی - بیولوژیک فدرال روسیه تحویل کردیم. برای اینکه همتایان ما بتوانند تست های خود را با کشفیات چینی مقایسه کنند. من مطمئن هستم که تجربه بین المللی برای تجزیه و تحلیل این مسئله بسیار مهم است. ما همچنین خوشحالیم که به همراه آژانس خبری "روسیه امروز" با نقش رهبری کننده دمیتری کیسیلوف رئیس آن، کتابهایی در مورد بهترین شیوه های بیمارستان چینی برای مبارزه با کرونا منتشر کرده ایم.

ساخت تست روسیه و ژاپن نمونه ای از چنین تعامل را نشان می دهد، ما به طور فعال با چین و حتی با ایالات متحده همکاری می کنیم. زمان آن فرا رسیده است که اختلافات ژئوپلیتیکی از جمله اروپا با آمریکا را کنار بگذاریم و به مبارزه با ویروس بپردازیم. یوندیم. 

- هفته گذشته بنیاد شما از ایجاد نوع جدیدی از  تست توسط شرکت  ژاپنی  Mirai Genomics  خبر داد. این سیستم هم اینک در روسیه قبول شده است، چه زمانی می تواند اولین تست آن انجام شود؟

- هفته گذشته، سازمان ناظر پزشکی روسیه این سیستم را تصدیق     کرد  و در حال حاضر به طور فعال در کلینیک "مادر و کودک" ، "Archimedes" ، شبکه ای از آزمایشگاه های KDL استفاده می شود. همچنین توسط شرکت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال ، دیروز "فوس اگرو" خواسته است از آن استفاده کند تا از افرادی که در در شهر گیروفسک روسیه با یکی از مبتالایان کرونا ویروس در تماس بودند، تست شود.

تست ما هم اینک در اتریش گواهینامه دریافت کرده؛ ما برای گرفتن  اجازه استفاده از آن در ایالات متحده درخواست کرده ایم. ما معتقدیم که فناوری های ما توسط کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چقدر سریع می توان نتایج آزمون شما را بدست آورد؟

- اکنون براساس فناوری ما سه محصول وجود دارد. یکی از آنها راه حل ها برای آزمایشگاه های موجود تامین می  کند. این تست بر اساس واکنش زنجیره ای پلیمراز است  دو ساعت طول نمی کشد بلکه سی دقیقه طول می کشد.

مورد دوم دستگاه همراه است که قابل حمل است: در شرکتها ، فرودگاه ها استفاده می شود. دستگاه به شما امکان می دهد بیست نفر را در مدت یک ساعت آزمایش کنید.

راه حل سوم دستگاهی است که خواهیم داشت، این یک سیستم تست  اتوماتیک است که امکان خواهد داد تا بیش از پنج هزار تست در روز انجام دهیم. چنین دستگاهی طی چهار هفته تحویل داده خواهد شد. ابتدا در روسیه ظاهر می شود و سپس ما آن را به بازارهای بین المللی عرضه خواهیم کرد.

- آیا میزان سرمایه گذاری صندوق خود در زمینه مبارزه با کرونا ویروس را حساب ه کرده اید؟ آیا همه سرمایه گذاری ها قابل بازپرداخت است یا سرمایه گذاری بدون بهره فرض می شود؟

- بدون هیچ بهره، ما از انتشار کتابی در باره چین حمایت مالی کردیم. ما احساس مسئولیت اجتماعی بزرگی می کنیم، بسیاری از شرکت های ما در مبارزه با کرونا ویروس سهیم اند - در اینجا تمرکز بر بازده مالی نیست بلکه مسئولیت اجتماعی است.

ما در ایجاد تست های سریع سرمایه گذاری کردیم و بیش از یک میلیارد روبل ضمانت دادیم. ما صدها میلیون روبل در تولید داروی جدید، "فاویپیراویر" سرمایه گذاری می کنیم، این یکی از داروهایی است که در چین بازده بسیار بالایی را نشان داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала