بی رحمی ترکیه و درخواست سوریه از شورای امنیت سازمان ملل

© Sputnik / Dmitry Astakhovسه کشور، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی درگیری فلسطین و اسرائیل
سه کشور، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی درگیری فلسطین و اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه به شورای امنیت سازمان ملل و دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست کرد در رابطه با اقدامات ترکیه که بیش از 600 هزار نفر از ساکنان استان حسکه سوریه را از دسترسی به آب آشامیدنی محروم کرده ، بر آنکارا تاثیر بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری سانا، در نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است:" نیروهای اشغالگر ترکیه و تروریست ها به اقدامات جنایتکارانه خود علیه غیرنظامیان در شهر حسکه و شهرک اطراف آن در شمال شرقی سوریه ادامه می دهند. رژیم ترکیه همچنان برای سومین روز متوالی دسترسی به آب آشامیدنی را مسدود کرده است. این کار منجر به محروم کردن بیش از 600 هزار سوری از دسترسی به آب آشامیدنی شده است . اکثر این شهروندان زن و کودک هستند. ایستگاه آب رسانی (اولیوک) در حال حاضر تنها منبع آب برای ساکنان منطقه است ".

سوریه - اسپوتنیک ایران
نظامیان ترکیه، مردم حسکه را تشنه گذاشتند

در این نامه ها گفته می شود : "رهبری سوریه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد تقاضا می کنند جنایات ترکیه را محكوم  كرده  واین کشور را وادار کنند از نقض قوانین بین المللی ، حقوق بشر و مبانی سازمان ملل دست بردارد."

وزارت امور خارجه سوریه یادآوری كرد  اولین بار نیست كه ترکیه از مسدود كردن دسترسی به آب شیرین در حسکه برای فشار آوردن و رسیدن به اهداف خود در قلمرو این کشور استفاده می كند. از جمله  در ماه اکتبر  نیروهای مسلح ترکیه به ایستگاه آب رسانی اولیوک حمله کردند و به زیرساخت های آن خسارت قابل توجهی وارد کردند. در ماه فوریهنیروهای طرفدار ترکیه نیز جلوی تأمین آب آشامیدنی برای ساکنان حسکه و روستاهای اطراف آنرا گرفتند..

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала