قصد شرکت های نفتی آمریکا برای حصول توافق با روسیه

© AP Photo / Hasan Jamaliقصد شرکت های نفتی آمریکا برای حصول توافق با روسیه
قصد شرکت های نفتی آمریکا برای حصول توافق با روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان صنعت نفت تگزاس ، مرکز تولید نفت شیل آمریکا قصد دارند مسئله برقراری ثبات در بازار را نه تنها با اوپک و عربستان سعودی رهبر سازمان کشورهای صادرکننده نفت بلکه همچنین با روسیه مورد بحث قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه پولیتیکو ، رایان سیتون، یکی از اعضای کمیسیون مقامات تگزاس برای تنظیم بخش نفت و گاز ، این مطلب را اعلام کرد.

به گفته سیتون ، وی قبلاً با محمد باركیندو دبیر كل سازمان اوپک صحبت كرده بود ، اما وی خاطرنشان كرد كه این سازمان نخواهد توانست قبل از نشست ماه ژوئن که احتمالا با شرکت نمایندگان صنعت نفت تکزاس برگزار خواهد شد، هیچ اقدامی انجام دهد.

Rosneft اهمیت اوپک پلاس برای تنظیم بازار نفت را ارزیابی کرد   - اسپوتنیک ایران
Rosneft اهمیت اوپک پلاس برای تنظیم بازار نفت را ارزیابی کرد

به این دلیل ، یک مقام آمریکایی در نظر دارد با خالد الفالح و الکساندر نواک وزیران انرژی عربستان و روسیه با تماس بگیرد. سیاتون گفت که او مایل است چنان  راه هایی برای خروج از بحران پیدا کند که به رهبری آمریکا اجازه دهد مناسب ترین تصمیم را بگیرد.

پیش از این مشخص شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 9 مارس ، بلافاصله پس از برهم خوردن توافق اوپک + ، با ن محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی گفتگوی تلفنی انجام داد و در جریان این گفتگو ، از برنامه های وی  برای افزایش تولید نفت حمایت کرد اما هشدار داد كه قیمت نفت باید در چنان سطحی باقی بماند كه به تولید كنندگان آمریكایی آسیب نرسد.

ریاض نتوانست این درخواست را اجرا کند و  قیمت نفت را به پایین ترین سطح چند سال اخیر رسید. از جمله هر بهای هر بشکه نفت  مارک WTI آمریکا به حدود  20 دلار رسید. در این شرایط تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه آمریكا از عربستان سعودی درخواست كردند این وضع را حل و فصل کند و اظهار داشتند كه در غیر این صورت مشاركت استراتژیك بین دو كشور آسیب خواهد دید.

ترامپ نیز به نوبه خود اعلام کرد که در صورت لزوم آماده مداخله در جنگ قیمت ها بین روسیه و عربستان سعودی است. منابع رسانه های آمریکایی احتمال تهدید به اعمال تحریم ها علیه مسکو رام نتفی ندانستند . دن بروت ، وزیر انرژی آمریكا همچنین گفت كه واشنگتن ایجاد اتحاد نفتی با عربستان سعودی را برای تثبیت قیمت رد نمی كند  اما هنوز چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала