دو شهر بزرگ ایران از روز جمعه قرنطینه می‌شوند

© Photo / IRNAآبادان
آبادان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا ، ورود و خروج از شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از روز جمعه ممنوع می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل  از خبرگزاری فارس ، دیشب نشست ستاد مشترک مقابله با کرونا ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

وقتی بریتانیایی ها قرنطینه را می شکنند - اسپوتنیک ایران
وقتی بریتانیایی ها قرنطینه را می شکنند

در این نشست که با حضور مسؤولان رده اول دو شهرستان برگزار شد، برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان های آبادان و خرمشهر اتخاذ شد.

مهمترین و اساسی‌ترین برنامه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا که در این نشست به تایید رسید، اعمال محدودیت یک هفته‌ای تردد و قرنطینه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر است.

قرار است که قرنطینه آبادان و خرمشهر از روز جمعه (هشتم فروردین‌ماه) اجرا شود.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد و  به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. در ماه مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند  ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала