پیش بینی صندوق بین المللی پول از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی

© Sputnik / Natalia Seliverstovaپیش بینی صندوق بین المللی پول از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی
پیش بینی صندوق بین المللی پول از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بخش سیاستگذاری و بررسی راهبردی صندوق بین المللی پول پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا را بسیار بد پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مارتین مولیزن، رئیس بخش سیاستگذاری و بررسی راهبردی صندوق بین المللی پول در مصاحبه‌ای که در سایت این سازمان منتشر شده است، پیش بینی کرد که پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کووید 19 بسیار بد خواهد بود، اما با این حال می‌توان بر این پیامدها غلبه نمود.

آخرین آمار درباره تعداد مبتلایان کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار درباره تعداد مبتلایان کرونا در جهان

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: با توجه به همه گیری و قرنطینه که در بسیاری از کشورها انجام می‌شود، هم تولید و هم تقاضا کاهش می‌یابد. در وهله اول، بخش خدمات، گردشگری و سایر صنایعی که در تعامل مستقیم با مردم هستند، متضرر خواهند شد. این امر به رکود شدید فعالیت‌های اقتصادی منجر خواهد شد که به کل اقتصاد از جمله بخش مالی آن ضربه خواهد زد.

در عین حال مولیزن معتقد است که اکنون موسسات مالی باید نسبت به سال 2009 برای روبرویی با بحران اقتصادی جهانی آمادگی بهتری کسب کنند. به گفته وی، گسترش مداوم اقتصاد و رشد اشتغال که پیش از همه گیری این ویروس توسط میانگیر انجام گرفته است، قادر به کاهش اثرات منفی بر سرعت فعالیت اقتصادی است.

وی خاطر نشان کرد: این بحران زمانی به وجود آمده است که ما امیدواریم به آمادگی برای مقابله با چنین ضربه‌ای هستیم. اگرچه ممکن است عواقب آن کاملاً شدید باشد.

براساس آخرین دادهها، بر اثر عفونت ویروس کرونا در سراسر جهان 11.4 هزار نفر جان باخته‌اند و تعداد کل مبتلایان به 275 هزار مورد رسیده است؛ تا کنون 88 هزار نفر از مبتلایان نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала