شلیک موشک های بالستیک کره شمالی به سوی ژاپن

© REUTERS / KCNAشلیک موشک های بالستیک کره شمالی به سوی ژاپن
شلیک موشک های بالستیک کره شمالی به سوی ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد روز 21 مارس کره شمالی دو موشک کوتاه برد به سوی دریای ژاپن پرتاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این پرتاب ها از استان پیونگان شمالی کره شمالی انجام شدند اما به منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن نرسیدند.

پیونگ یانگ مرتباً موشک هایی را بسوی ژاپن پرتاب می کند اما تاکنون هیچکدام  از موشک های کره شمالی به آبهای ژاپن نرسیده است.

9 مارس ، کره شمالی تمریناتی را برای آزمایش توانایی توپخانه های دوربرد خود برای انجام یک ضد حمله نظامی غافلگیرانه انجام داد. این تمرینات به رهبری کیم جونگ اون ، پیشوای کره شمالی انجام شد.

Лидер КНДР Ким Чен Ын на пятом пленарном заседании центрального комитета Трудовой партии Кореи - اسپوتنیک ایران
سلاح استراتژیک جدید کره شمالی چیست؟

رهبر کره شمالی هدف ادامه آموزش شدید توپچی های این کشور را مطرح کرده است تا توپخانه کره شمالی  قدرتمندترین توپخانه جهان شود که همه کشورها از آن ترس  داشته باشند.

کیم دونپ، پروفسور انستیتوی مسائل خاور دور وابسته به دانشگاه «کنام» معتقد است که کره شمالی سیستم موشکی آتشباری «مافوق سنگین» را به ارتش تحویل داده است که می‌تواند یک خطر واقعی برای کره جنوبی محسوب شود. فاصله پرتاب های این سیستم فقط 20 ثانیه است که در مقایسه با 30 ثانیه قبلی بهتر شده است.

این سیستم جزئی از «چتر موشکی» کره شمالی شده است که خطر واقعی را برای کره جنوبی دربردارد. این اولین آزمایش در سال 2020 میلادی است. آزمایش قبلی 28 نوامبر سال 2019 انجام شده بود. موشک ها حدودا 380 کیلومتر و در ارتفاع 97 کیلومتری پرواز کردند و فاصله بین پرتاب ها 30 ثانیه بود. سال گذشته کره شمالی 13 موشک را آزمایش کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала