کارشناس ایرانی توانست الکل طبی را در 5 روز تولید کند

© Depositphotos.com / Andranik2017کارشناس ایرانی توانست الکل طبی را در 5 روز تولید کند
کارشناس ایرانی توانست الکل طبی را در 5 روز تولید کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس شیمی ایرانی با کمترین امکانات و بدون تجهیزات خاص توانست مدت زمان تخمیر ماده اولیه الکل طبی را کاهش دهد و روزانه بیش از 300 لیتر و در پنج روز الکل طبی تولید کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،  علیرضا عبدلی، کارمند دانشگاه بوعلی سینا همدان و کارشناس شیمی با کمترین امکانات و بدون تجهیزات خاص توانست مدت زمان تخمیر ماده اولیه الکل طبی را کاهش دهد و روزانه بیش از 300 لیتر و در پنج روز الکل طبی تولید کند.

گوگل دستور العمل صحیح شستوی دستها را در لوگوی خود قرار داد - اسپوتنیک ایران
گوگل دستور العمل صحیح شستشوی دستها را در لوگوی خود قرار داد

وی در این باره افزود: الکل‌ها یک خانواده هستند در مواد شیمیایی و تنها الکلی که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد الکل اتیلیک، اتیل الکل یا الکل طبی و یا به اصطلاح الکل میوه است. در حال حاضر حدود 20 کارخانه تولید اتانول در سراسر کشور فعالیت هستند و برای تولید الکل از ملاس چغندر و یا از باگاس نیشکر استفاده می‌کنند. تخمیر مواد اولیه تولید الکل در کارخانجات با دستگاه مجهز و پیشرفته بسیار سریع انجام می‌شود و خط تولید مداوم در حال تخمیر و الکل‌گیری است اما در محیط آزمایشگاهی چنین دستگاه‌هایی وجود ندارد.

عبدلی ادامه داد: در مراحل ابتدایی تولید الکل باید ضایعات نیشکر و یا چغندر تخمیر شود که بدون تکنولوژی زمان‌بر است در حالی که در فرآیندی جدید و در محیط آزمایشگاهی مدت زمان این تخمیر را به پنج روز کاهش دادیم.

وی در پایان گفت: تاکنون مسؤولی ما را برای تولید این الکل منع نکرده است اما کسی هم مجوز صادر نمی‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала