گزارش و تحلیل

وسایل ضد کرونا در سیبری رونمایی شد

CC0 / TheDigitalArtist / وسایل ضد کرونا در سیبری رونمایی شد
وسایل ضد کرونا در سیبری رونمایی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وسایل جدید ضد کرونای ساخت روسیه در چین تست خواهند شد.

اسپوتنیک به نقل "شین هوا": وسایل جدید ضد کرونای ساخت روسیه در چین تست خواهند شد.

دانشمندان سیبری وسایلی را ارائه دادند که اثربخشی مبارزه با کرونا را افزایش می دهد. در میان آنها واکسن های دارای عمل سریع، انواع جدیدی از ماسک های محافظ و سیستم های تست نسل جدید وجود دارد.

نشریه شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه در نووسیبیرسک گزارش داد که موسسات علمی و پزشکی چین آمادگی خود را برای تحقیق مشترک و پیشرفت دادن پژوهش های ضد ویروس مؤسسات علمی سیبری برای کشف، پیشگیری و درمان کرونا ابراز داشتند. منظور سیستم های آزمایش، ماسک های پزشکی و واکسن های عمل سریع است.

تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در جهان از 209 هزار نفر عبور کرد

در گزارش خاطرنشان می شود که چین این همکاری را در چارچوب همکاری با موسسات تحقیقاتی کشورهای مختلف آغاز کرد. آکادمیسین میخائیل وویوودا معاون آکادمی علوم سیبری به آن نشریه گفت: کارمندان مؤسسات ما به پیشنهاد چین فوراً پاسخ دادند و اطلاعاتی را ارائه دادند که می تواند برای حل مشکل عفونت کروناویروس مفید باشد. علاوه بر این، نه تنها نهادهای بیولوژیکی و پزشکی پیشنهادهای خود را پیش کشیدند.

وی همچنین به موضع شفاف چین در رابطه با اطلاعات در مورد خصوصیات ویروس تحریک کننده بیماری، عوامل مربوط به شیوع عفونت، ماهیت این دوره و اقدامات انجام شده برای محدود کردن آن اشاره کرد.

از جمله تحولاتی که دانشمندان سیبری برای آزمایش در چین تهیه کرده اند، نسخه های مختلفی از ماسک های محافظ با خصوصیات منحصر به فرد، سیستم های آزمایش نسل جدید برای تشخیص ویروس کرونا مبتنی بر واکنش زنجیره ای ایزوترمال است. همچنین پیشنهادهایی برای پیشرفت سریع واکسن ها و داروها بر اساس پادتن هایی که مریض های سابق کسب کرده اند وجود دارد. وویودا تأکید کرد: "این کار مطابق با آن راهبردی هم آواز است که اثربخشی معیینی در معالجه عفونت کرونا در بیماران ووهان، به ویژه در بیماران وخیم نشان داده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала