نگرانی سازمان بهداشت جهانی از گسترش کروناویروس با برگزاری مراسم مذهبی در ایران

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی سازمان بهداشت جهانی از گسترش بیشتر کروناویروس با برگزاری مراسم مذهبی در ایران
نگرانی سازمان بهداشت جهانی از گسترش بیشتر کروناویروس با برگزاری مراسم مذهبی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی نگرانی خود را از برگزاری تجمعات مختلف در ارتباط با نوروز و یا هر مراسم دیگر در ایران ابراز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر برنامه اروژانس سازمان بهداشت جهانی، مبیکل رایان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:" جلسات و اجتماعات مختلف، از جمله مجالس مذهبی، می تواند وضعیت را در خصوص شیوع کرونا ویروس پیچیده کند."

وی در شب جمعه با اشاره به جشن نوروز (روز سال نو در تقویم خورشیدی ایران) در کشورهای مختلف خاورمیانه گفت: "دیدارها، اجتماعات و جشن های مختلف از جمله مجالس مذهبی بسیار مهم هستند. با این حال، در شرایط کنونی لازم است شیوه انجام آنها در کشورهایی مانند ایران تغییر یابد. برای جلوگیری از شیوع بیماری لازم است افراد از نظر جسمی جدا شوند. "

این کارشناس تأکید کرد: "تجمعات گسترده که در طی آن ابتدا مردم از سراسر کشور گرد هم می آیند و بعد از آن به دیگر مکان ها سفر می کنند، نه تنها می توانند اوضاع را پیچیده‌تر کنند، بلکه در گسترش بیشتر بیماری نیز نقش دارند." رایان تاکید کرد: "آنها می توانند بسیار خطرناک باشند."

وی افزود: " در این شرایط، مردم باید به دستورالعمل های دولت ایران و مقامات سایر کشورها در خاورمیانه گوش دهند تا تجمعات گسترده در ابعاد مختلف منتفی شوند. و ما از این تلاش های دولت ها حمایت خواهیم کرد. "

وی خاطرنشان کرد: "این برای هر جلسه دیگری هم صدق می کند. هر چه قدر هم دلایل مهم و خوبی برای در کنار هم بودن داشته باشید، باید به مقامات محلی و ملی گوش فرا دهیم. و اگر مقامات ملی این جلسات را خطرناک می دانند، پس باید با مسئولیت شخصی به این امر توجه کنیم."

همه گیری ناشی از بیماری کروناویروس در اواخر سال 2019 در مرکز چین ثبت شد، پس از آن به بیش از 140 کشور جهان سرایت کرد و توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی شناخته شد. براساس آخرین داده ها، بیش از 210 هزار نفر در جهان آلوده شده اند و بیش از 9 هزار مرگ و میر ثبت شده است.

وزارت بهداشت ایران در تاریخ 30 بهمن از اولین موارد ابتلا به این کشور در اثر ابتلا به ویروس جدید خبر داد. اولین ابتلا در شهر قم کشف شد. براساس آخرین داده های رسمی ، تعداد موارد ابتلا در ایران به 19644 رسیده است و همچنین دست کم 1433 مورد مرگ و میر به ثبت رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала