آیا داروی مالاریا، کرونا را شکست خواهد داد؟

© AP Photo / Evan Vucciترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان غذا و داروی آمریکا با به‌کارگیری داروی مالاریا برای درمان کرونا موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز 19 ماه مارس اعلام نمود که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با به‌کارگیری داروی کلروکین (Chloroquine) برای درمان بیماری کووید‌ــ‌19 موافقت کرده است.

دونالد ترامپ همچنین در بخشی از اظهارات خود از داروی ضدویروس رمدیسیویر (Remdesivir) که برای درمان ابولا مورد استفاده قرار می‌گیرد نام برد و اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو را نیز برای درمان بیماری کووید‌ــ‌19 در دست بررسی دارد. داروی کلروکین از رایج‌ترین داروهای مورد استفاده برای پیشگیری و درمان بیماری مالاریا به‌شمار می‌رود.

شیوع ویروس کرونا (عامل بیماری کووید‌ــ‌19) در بیش از 170 کشور و قلمرو در اقصی نقاط جهان باعث شده‌ است که دولت‌ها و همچنین شرکت‌های داروسازی در سراسر جهان به‌دنبال کشف دارویی برای درمان و پیشگیری از این بیماری باشند.

با وجود آزمایش‌های اولیه واکسن‌هایی که ادعا می‌شود برای پیشگیری از شیوع کرونا مؤثر خواهد بود، ورود این واکسن‌ها به بازار و قرار گرفتن آنها در دسترس عموم ممکن است چندین ماه به‌طول بینجامد. به همین دلیل برخی از محققان روی استفاده از داروهای مؤثر در پیشگیری و درمان سایر بیماری‌ها نیز تمرکز کرده‌اند.

ظریف: آمریکا واردات دارو به ایران را هدف قرار داده است - اسپوتنیک ایران
ظریف: آمریکا واردات دارو به ایران را هدف قرار داده است

پیشتر دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز» که موارد ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا را رصد می کند، تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را 85 نفر اعلام کرد. دانشگاه جانز هاپکینز تاکید کرد که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا نیز به 4645 نفر افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا به سرعت در حال گسترش است.رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر این کشور اعلام «وضعیت فوق‌العاده ملی» کرده است.

مطابق با آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 207 هزار نفر در 166 کشور جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از 8600 نفر آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала