اقتصاد دانان خبر از آغاز دوران رکود جهانی دادند

© Depositphotos.com / Olly18اقتصاد دانان خبر از آغاز دوران رکود جهانی دادند
اقتصاد دانان خبر از آغاز دوران رکود جهانی دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام کارشناسان اقتصادی شیوع بیماری کرونا باعث بیمار شدن اقتصاد جهان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که جهان به طور قطع وارد دوران رکود شده است در این رابطه خبرگزاری سی‌ان‌ان بیزینس نوشت: "از آن‌جایی که رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، ایرلاین‌ها و کارخانه‌ها در سراسر جهان از نیویورک تا پاریس و مادرید بسته شده‌اند؛ اقتصاددانان هشدار می‌دهد که رکود جهانی دیگر یک تهدید مبهم نیست. رکود شروع شده‌ است."

همتی از بانکها خواست تخلف نکنند و پول برداشتی مردم را بازگردانند - اسپوتنیک ایران
همتی از بانکها خواست تخلف نکنند و پول برداشتی مردم را بازگردانند

اطلاعاتی که روز دوشنبه از چین منتشر شد، نشان داد که شیوع ویروس کرونا این کشور را زمین‌ زده است. دومین اقتصاد بزرگ جهان، بعید است که بتواند در زمانی کوتاه، خود را بازیابی کند.

دیوید ویلوکس، رئیس سابق تحقیقات و آمار فدرال رزرو به سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌گوید: "10 روز پیش، عدم قطعیت به‌جایی درباره ورود جهان به رکود وجود داشت، اما حالا در 10 روز بعد هستیم و هیچ شکی وجود ندارد که اقتصاد جهان، در رکود است."

جان هاتیزوس، اقتصاددان ارشد به سرمایه‌گذاران گفته است:"این تعطیلی و افزایش بی‌قراری‌های عمومی برای ویروس کرونا، می‌تواند پیشران رکود بسیار شدید در فعالیت‌های اقتصادی در ماه مارس و آپریل باشد."

شرایط در بازارهای سرمایه تمام جهان نیز آشفته شده و خرید و فروش را برای سرمایه‌گذاران سخت کرده است. ارزش بورس آمریکا حالا نسبت به یک ماه پیش، 27 درصد سقوط کرده است. 

کوین هاست، اقتصاددان ارشد سابق دولت ترامپ به سی‌ان‌ان می‌گوید:"احتمال رکود جهانی حالا 100 درصد است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала