گزارش و تحلیل

ناقلِان اصلی ویروس کرونا فاقد علامت هستند

© REUTERS / WANA NEWS AGENCYناقلِان اصلی ویروس کرونا فاقد علامت هستند
ناقلِان اصلی ویروس کرونا فاقد علامت هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران از مردم خواست که منازل خود بمانید و در معرض این ویروس قرار نگیرند.

اسپوتنیک - دکتر مینو محرز، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک در تهران اظهار داشت؛ ناقلان اصلی کرونا افرادی هستند که بدون علامت به بیماری مبتلا می باشند.

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا

وی افزود: به همین دلیل هم هست که می گوییم افراد در خانه بمانند چون بسیاری خودشان هم نمی دانند که ناقل ویروس کرونا هستند و آنها می توانند این ویروس را برای چندین روز حمل و جابه جا کنند تا در نهایت مشخص شود که خودشان نیز به این ویروس مبتلا هستند.

این پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: هر ویروسی که هیچ مقاومتی در برابرش وجود ندارد، وارد یک جامعه می‌شود بین ۴۰ تا ۷۰ درصد افراد باید به ویروس مبتلا شوند تا بیماری به پیک خود برسد و سپس سیر نزولی به خود بگیرد.

دکتر محرز گفت: در کشور ما در مرحله اوج بیماری قرار داریم و به همین دلیل می‌گوییم بیرون نروید و به ویژه در ایام عید مسافرت نروید، تنها راه مبارزه با ویروس این است که همه مدتی از رفت و آمد و ارتباط با دیگران پرهیز کنیم تا بتوان این بیماری را ریشه کن کرد.

وی در پایان به همه ایرانی ها هشدار داد؛ در منازل خود بمانید و خود را در معرض این ویروس قرار ندهید. این ویروس سرعت انتقال بالایی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала