آمریکا با سلاح گرم می‌خواهد کرونا را نابود کند؟

© AP Photo / Elaine Thompsonاسلحه
اسلحه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فروش سلاح در داخل آمریکا همزمان با شیوع کرونا اوج می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « Fox 5»، میزان فروش سلاح گرم در ایالت‌هایی که در آنجا شمار افراد مبتلا به کرونا بیشتر است افزایش یافته است.

دلیل این امر، ترس از حمله گروه‌های افراطی به افراد مبتلا به کرونا اعلام شده است. فروشندگان گفتند که ساعات کاری آنها افزایش یافته است، زیرا افراد هر چه بیشتری به خرید اسلحه روی می آورند.

شمار جانباختگان شیوع ویروس کرونای جدید در ایالات متحده به 65 تن رسیده و شمار مبتلایان نیز از 3700 تن فراتر رفته‌ است. 13 ماه مارس دونالد ترامپ حالت فوق العاده در رابطه با شیوع کروناویروس اعلام کرد و تا 50 میلیارد دلار برای مقابله با این ویروس اختصاص داده شده است.

کشمکش میان آمریکا و آلمان بر سر واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
کشمکش میان آمریکا و آلمان بر سر واکسن کرونا

سیر صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ادامه دارد و بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی بیش از 144 هزار و 30 مورد ابتلا به ویروس کرونا در 136 کشور جهان شناسایی شده است. بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، پس از چین، ایتالیا با 1266 فوتی و 17660 مبتلا در جایگاه دوم ابتلا به ویروس کرونا در جهان قرار گرفته است.

ایران با 13938 مبتلا و 724 فوتی، پس از ایتالیا قرار دارد. اما کره جنوبی که تاکنون پس از چین از نظر میزان تعداد مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا قرار داشت، بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان بهداشت جهانی، با حدود 8 هزار مبتلا و 72 قربانی، پس از ایران و در رتبه چهارم قرار گرفته است.

بر اساس جدول سازمان بهداشت جهانی، اسپانیا با 4231 مورد ابتلا و 121 فوتی،آلمان، 3 هزار و 758 مبتلا و 80 مورد فوتی و پس از آن، فرانسه 3661 مبتلا و 79 جانباخته داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала