نصرالله: مسئولین ایرانی با وجود ابتلا به کرونا به مبارزه خود ادامه می دهند

© AP Photo / Hassan Ammarنصرالله: مسئولین ایرانی با وجود ابتلا به کرونا به مبارزه خود ادامه می دهند
نصرالله: مسئولین ایرانی با وجود ابتلا به کرونا به مبارزه خود ادامه می دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که به مقابله با ویروس کرونا پایبندیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به موضوع شیوع ویروس کرونا پرداخت.

پیام تسلیت حزب الله لبنان در پی درگذشت حسین شیخ الاسلام - اسپوتنیک ایران
پیام تسلیت حزب الله لبنان در پی درگذشت حسین شیخ الاسلام

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما در برابر ویروسی قرار داریم که تهدید آن روشن و گسترده و فراگیر است. مسئولیت باید فراگیر و همه جانبه باشد، همه باید ماموریتها و وظایف مشخصی را انجام دهند، در این نوع نبرد، تمام آنچه با فعالیت بهداشتی و سلامتی مرتبط است، در خط مقدم قرار دارد. باید به دست اندرکاران بخش بهداشت و سلامت به عنوان افسران و سربازان خط مقدم نگاه کنیم.

نصرالله افزود: هدف فعلی، حفظ جان مردم از طریق ممانعت از شیوع این ویروس و هدف بعدی درمان مبتلایان است. بهبود مبتلایان از نظر علمی و واقعی امکان دارد، منع شیوع آن هم ممکن است، ولی به اراده و صبر و مسئولیت پذیری نیاز دارد. این نبرد، برای تسویه حساب یا سیاسی کاری و یا امتیازگیری نیست و ادامه کشمکش تنها به افزایش کینه و دشمنی میان مردم می شود. انتقاد مثبت، مطلوب ولی سرزنش کردن و منفی نگری بیانگر انحطاط اخلاقی است و باید از هر زبانی که کینه و دشمنی و شکاف و دودستگی ایجاد می کند، دوری کرد.

وی ادامه داد: ما در برابر یک نبرد کاملا انسانی قرار داریم و باید با روحیه کاملا انسانی وارد آن شویم. کرونا، نژاد و دین و طایفه و مناطق و اقلیم نمی شناسد و وبای بی حد و مرز است. وظیفه شما حفظ خودتان و جانتان و سلامتی خانواده‌تان و نیز سلامتی مردم اطرافتان است و این یک وظیفه شرعی و دینی است و هر کس این وظیفه را انجام ندهد، مرتکب معصیت بزرگ شده است و وظیفه دینی از قوی ترین عواملی است که به پیروزی در این نبرد کمک می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: هر فردی در لبنان که احساس می کند به این ویروس مبتلاست یا عوارض این ویروس در بدنش نمایان شده، باید این مسئله را به طرفهای ذیربط(دستگاه بهداشت و درمان) اطلاع دهد. در این رویارویی و نبرد ما به شفافیت و صداقت نیاز داریم. فرد مبتلا باید مشخص شود و کسی که می داند مبتلا به این ویروس است، نباید پنهان کاری کند.

وی افزود: وزارت بهداشت لبنان از همان روز نخست با شفافیت عمل کرده است. هر روزی که مورد ابتلا از طریق آزمایش مشخص می شود، وزارت بهداشت آن را اعلام می کند، حتی اگر به مرحله آمار زیاد مبتلایان یا فوتی ها برسیم، باز هم باید حقیقت را به طور کامل به مردم گفت.

نصرالله ادامه داد: آمار مبتلایان یا فوتی ها هر اندازه که باشد از وزارت بهداشت درخواست می کنم به فعالیت خود با این ویژگی(شفافیت و صداقت) ادامه دهد.

وی گفت: ترامپ با وجود این مصیبت(شیوع کرونا) در آمریکا، آن را کم اهمیت می شمارد و نادیده می گیرد، در حالی که فرماندار ایالت اوهایو اعلام کرده است که تعداد مبتلایان یکصد هزار نفر است. ترامپ ادعا می کند که خواهان کمک به ایران است، این دورویی و نفاق است، زیرا کسی که مدعی کمک است، اول باید تحریمهای پزشکی و بهداشتی را لغو کند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: مایه افتخار برای مسئولین ایرانی این است که آنها به مقابله با ویروس کرونا ادامه می دهند، در حالی که برخی از آنها خود به این ویروس مبتلا شده اند.

 وی گفت: در نبرد کرونا، بزرگترین دروغگو، ترامپ و معاونش(مایک پنس) و تیم آمریکایی است که این موضوع را پیگیری می کند. رئیس جمهور آمریکا برای کم اهمیت نشان دادن خطر کرونا و پیامدهای آن در آمریکا تلاش می کند، این در حالی است که یکی از مسئولان آمریکایی، دروغگویی او را بر ملا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала