توقف دو هفته ای پرواز های بین المللی در عربستان

© AFP 2023 / Hassan Ammar کشورهای عربی خلیج فارس درباره پایان درگیری با قطر به توافق رسیدند
کشورهای عربی خلیج فارس درباره پایان درگیری با قطر به  توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام كرد كه مقامات این کشور تصمیم گرفته اند در رابطه با شیوع نوع جدید ویروس کرونا ، همه پروازهای بین المللی را به مدت دو هفته به حالت تعلیق درآورند.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه  در توییترخود  اعلام کرد : "دولت پادشاهی تصمیم گرفته است پروازهای بین المللی را به مدت دو هفته (با شروع یکشنبه 15 مارس) به عنوان بخشی از اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورد."

مبارزه با کرونا: منع آمد و شد در کویت  - اسپوتنیک ایران
نگه داشتن اسکناس در قرنطینه به خاطر ویروس کرونا

روز پنجشنبه ، وزارت بهداشت عربستان سعودی گزارش داد که تعداد موارد ابتلا به کرونا ویروس به 45 نفر رسیده است. تقریباً 4 هزار نفر مورد معاینه قرار گرفته اند.

در پایان سال گذشته میلادی ،  مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه (سینه پهلو ) با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک نوع جدید ویروس کرونا است. بتازگی  سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است.

براساس آخرین آمار در مجموع،132 هزار نفر در بیش از  120 کشور جهان  به این بیماری مبتلا شده، حدود 5 هزار نفر فوت کرده اند. در روسیه 34 مورد ابتلا کرونا ویروس شناسایی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала