حمله جدید ترکیه به عراق

© AP Photo / Lefteris Pitarakisخروج نظامیان ترکیه از استان حلب سوریه
خروج نظامیان ترکیه از استان حلب سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، سه عضو گروه «پ‌ک‌ک» طی عملیات نیروهای این کشور با پشتیبانی نیروی هوایی ترکیه در مناطقی از شمال عراق «از پا در آمدند».

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، مقام‌های ترکیه در ادامه تحرکات نظامی خود در کشورهای عراق و سوریه امروز پنجشنبه از یک عملیات تازه در شمال عراق و «خنثی» شدن سه عضو حزب کارگران کردستان «پ‌ک‌ک» خبر دادند که در ترکیه و تعداد دیگری از کشورها گروه تروریستی اعلام شده است.

 به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، جنگی  ترکیه در مناطق «متینا» و «گارا» کردستان عراق اجرا شده است.

تاکید آمریکا بر تروریستی بودن پ ک ک - اسپوتنیک ایران
تاکید آمریکا بر تروریستی بودن پ ک ک

وزارت دفاع و ارتش ترکیه در این گونه موارد از عبارت خنثی کردن استفاده می‌کند و مقصودش یکی از این سه معناست؛ نیروهای طرف مقابل را دستگیر شوند، کشته شوند یا اینکه خودشان تسلیم شوند.

طبق اعلام این وزارتخانه، عملیات در این دو منطقه عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ترکیه انجام شده و آنکارا به اقدامات ضد تروریستی خود در منطقه ادامه خواهد داد.

حزب کارگران کردستان که به صورت مخفف به شکل پ‌ ک‌ ک نگاشته می‌شود، نام گروهی چپگرا و مسلح در کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به عنوان سازمانی چریکی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه برای خودمختاری کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه مبارزه می‌کند.  این گروه توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورها به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده‌ است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала