انتقاد تند چین از آمریکا به دلیل ویروس کرونا

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonانتقاد چین از امریکا
انتقاد چین از امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین امیدوار است که برخی مقامات آمریکا به جای انتقاد از چین، بر راه مقابله با بیماری و همکاری بین المللی تمرکز کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین انتقاد برخی مقامات آمریکا از تلاش های چین برای کنترل شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد و گفت: امیدواریم برخی مقامات آمریکا در این مقطع به جای انتقاد از چین، بر همکاری بین المللی متمرکز کنند.

چند طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا تصویب شد - اسپوتنیک ایران
تعطیلی کنگره آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا

گنگ شوانگ خطاب به آمریکا افزود: آمریکا نباید مسئولیت شیوع ویروس کرونا را به گردن چین بیاندازند و تلاش های مردم چین برای کنترل بیماری را بدنام کند این کار غیرمسئولانه است و به مهار بیماری در آمریکا نیز کمکی نمی کند.

این مقام چینی در ادامه در خصوص انتقاد از چین گفت: «چین در ابتدای شیوع بیماری برخورد درستی نداشت اما آمریکا خوب کار می کند» تصریح کرد: این موضوع مورد تایید جامعه جهانی است که چین بسیار زود عامل بیماری زا را تشخیص داد و به موقع توالی ژنتیک ویروس را با سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشورها از جمله آمریکا به اشتراک گذاشت.

گنگ شوانگ بیان داشت این نکته مورد تایید جامعه جهانی قرار گرفته اما آمریکا بر آن «چشم می بندد» این که آیا آمریکا از این تلاش های چین بهره مند شده است یا خیر، برای مردم آمریکا و جامعه جهانی بسیار قابل فهم است.

گفتنی است، ویروس جدید کرونا در پایان سال 2019 در شهر ووهان چین در یک بازار ماهی فروشی به یک انسان منتقل شد و سپی تا کنون 100 هزار نفر را دچار این بیماری کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала