سیاستمدار ایرانی: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه قم شدند

© IRNAعلی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران خواستار آن شد که باید مشخص شود چه کسانی و با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، نماینده مردم تهران در مجلس، درباره ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده به کرونا گفت: جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است. ولی درست این بود که از ابتدا برای جلوگیری از شیوع کرونا، قم را قرنطینه می‌کردند. باید مشخص شود آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی در قم مانع قرنطینه شده است؟

رئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم  - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران: کرونا را جدی بگیریم!

علی مطهری، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، افزود: طبق نظر متخصصان و تجربه‌ای که در چین رقم خورد، قرنطینه شهرها و کانون‌های آلوده در حال حاضر هم می‌تواند مفید باشد، ولی کار درست این بود که همان زمان که ویروس کرونا در قم پیدا شد، قرنطینه این استان را شروع می‌کردند تا آلودگی به سایر نقاط کشور سرایت نکند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر این مساله که باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است، گفت: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی بر اساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است؟

مطهری ادامه داد: در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند؛ مثلاً آیا تولیت آستان حضرت معصومه در این قضیه دخیل بوده است یا نه. این موارد باید بررسی شوند و اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آنهاست و حتماً باید پیگرد قضایی انجام شود که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: این سوالات همواره مطرح است که چرا قم همان روز قرنطینه نشد؛ آیا وزارت بهداشت هم همین نظر را داشته است یا آنها خواستار قرنطینه بودند و گروهی مقاومت کردند و این کار حیاتی انجام نشد.

بر اساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 80  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала