رئیس جمهور ایران: کرونا را جدی بگیریم!

© AP Photo / Iranian Presidency Officeرئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم
رئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران به مردم کشور خود هشدار داده و گفت بیماری ویروس کرونا را جدی بگیریم و به سادگی به آن نگاه نکنیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، آقای روحانی در جلسه هیات دولت، افزود: امسال در روز‌های پایانی سال مردم با مسائل و مشکلات جدیدی مواجه هستند که در سال‌های اخیر در تاریخ کشورمان و بسیاری از کشور‌های دیگر بی سابقه است.

رئیس جمهور افزود: ویروس کرونا تنها اختصاص به کشور ما یا منطقه خاصی ندارد و اکثر کشور‌ها به آن مبتلا شده اند، این ویروس در سبک زندگی، اقتصاد، رفت وآمد‌ها و بسیاری از مشاغل تاثیر گذاشته و فشار‌های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده است، و باید آن را جدی بگیریم.

آقای روحانی ادامه داد: اولین حرف من این است ویروس را جدی بگیریم و به سادگی به آن نگاه نکنیم، کرونا را خطرناک بدانیم، اگرچه پزشکان می‌گویند این ویروس خطرناکتر از آنفلونزا نیست، اما به دلیل شیوع بالایی که دارد، باید به آن توجه کنیم.

سید محمد علوی تبار(کیاوش) - اسپوتنیک ایران
درگذشت یک مقام دیگر ایرانی بر اثر کرونا

رئیس جمهور گفت: برای مبارزه با بیماری کرونا باید زنجیره شیوع این بیماری قطع شود.

آقای روحانی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و چگونگی اقدامات مربوط به مقابله با آن، افزود: در دنیا به یک نسخه واحدی رسیده اند و روی آن تاکید دارند، یکی آنکه زنجیره شیوع که از یک نقطه یا فرد شروع می‌شود باید قطع شود، وقتی این فرد در جمعی قرار می‌گیرد، آن‌ها را آلوده می‌کند و آن جمع وقتی در جمع دیگری قرار می‌گیرد، آن‌ها دچار مشکل می‌شوند، بنابر این زنجیره‌ای است که از نقطه‌ای شروع می‌شود و ممکن است از کل شهر، مناطق شهری، بین شهری و حتی بین کشور‌ها عبور کند.

رئیس جمهور گفت: اولین مسئله آن است که این زنجیره را قطع کنیم، حال چگونه باید این زنجیره قطع شود، در مرحله اول بحث ضدعفونی است، ممکن است این زنجیره آمده تا به بدن و دست من رسیده است، اگر من دست‌ها را خوب با صابون و آب شسته و ضد عفونی کنم، همان طور که توصیه شده است، این زنجیره قطع می‌شود و دیگر از دست من به فرد دومی سرایت نمی‌کند و این زنجیره قطع می‌شود.

آقای روحانی تصریح کرد: مسئله دوم، بحث جابجا نشدن و تردد است وقتی از تردد صحبت می‌کنیم برخی فکر می‌کنند مثلاً از تهران به شهر دیگری سفر کنند، معنای تردد دارد، در حالی که اگر از شمال تهران به جنوب تهران برویم و بعد از شرق تهران به غرب برویم، هم تردد محسوب می‌شود.

آقای روحانی همچنین گفت: وقتی می‌گوییم تردد مضر است، سفر درون شهری هم همان اثر را دارد و فرقی نمی‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала