پاسخ ایران به ابراز نگرانی پمپئو: ما نیز نگرانیم

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranپاسخ ایران به ابراز نگرانی پمپئو: ما نیز نگرانیم
پاسخ ایران به ابراز نگرانی پمپئو: ما نیز نگرانیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ابراز نگرانی مایک پمپئو در خصوص وضعیت سلامتی زندانیان آمریکایی در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در واکنش به سخنان اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که از مقامات ایران خواسته بود به دلایل بشردوستانه فورا شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد کنند، اظهار داشت:‌ ما هم نگران سلامتی زندانیان ایرانی به گروگان گرفته در آمریکا هستیم و امیدواریم که دولت آمریکا زمینه سلامتی آن‌ها را فراهم کند.

درخواست پمپئو از ایران: شهروندان آمریکایی زندانی را آزاد کنید
 - اسپوتنیک ایران
درخواست پمپئو از ایران: شهروندان آمریکایی زندانی را آزاد کنید

موسوی تصریح کرد: ما آمادگی داریم که این گروگان‌ها را که بدون هیچ دلیل محکمه‌پسندی در آنجا هستند به کشورمان بازگردانیم و آمریکایی‌ها توجه جدی به وضعیت سلامت این عزیزان داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در یک اقدام سوء استفاده جویانه و فرصت طلبانه وقتی که ویروس کرونا در چین، ایران و برخی دیگر از کشورهایی که با آن‌ها زاویه دارند شیوع پیدا کرد، سعی کردند از این موضوع سوء استفاده کرده و دولت‌ها را به سوء مدیریت متهم کنند.

موسوی افزود: ‌دولت آمریکا با منابعی که در نقاط مختلف دنیا برای اهداف سلطه‌طلبانه خود هدر می‌دهد می‌تواند این منابع را برای بیماران و رفاه حال مردم خود به کار بگیرد و ما امیدواریم گوش شنوایی در آمریکا در این زمینه وجود داشته باشد.

پمپئو پیش از این اظهار داشته بود که مقامات ایرانی چندی پیش ۷۰ هزار زندانی را به خاطر اپیدمی ویروس کرونا آزاد کرده‌اند که توانایی بخشش و مهربانی آنها را نشان می‌دهد. این درحالیست که آنها به صورت "ناعادلانه و نادرست" چند شهروند آمریکایی را در زندان نگه داشته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала