معرفی اعضای کمیته انتخاب نامزد نخست وزیری عراق

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که کمیته ای شیعی متشکل از 7 نفر جهت معرفی نامزد نخست وزیری عراق، تشکیل شده است.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از العالم ، "علا الربیعی" نماینده عضو ائتلاف سائرون در پارلمان عراق تصریح کرد: گروهای سیاسی شیعی عراق کمیته ای متشکل از 7 نفر تشکیل داده اند که این 7 نفر وظیفه انتخاب و معرفی نامزد نخست وزیری عراق جهت جانشینی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی این کشور را بر عهده دارند.

علا الربیعی افزود: افراد این کمیته عبارتند از: "نبيل الطرفي/ائتلاف سائرون، عدنان فيحان/ائتلاف الفتح، احمد الفتلاوي/جریان الحكمة، باسم العوادي/ائتلاف النصر، حسن السنيد/دولة القانون، حيدر الفؤادي/ حزب عطاء، عبد الحسين الموسوي/ حزب الفضيلة"

عبدالمهدی مسئولیت پیشبرد امور دولت عراق را رد کرد - اسپوتنیک ایران
عبدالمهدی مسئولیت پیشبرد امور عراق را نپذیرفت

وی همچنین تاکید کرد که این کمیته تا به این لحظه درخصوص نامزد مورد نظر به توافق نرسیده است اما ساز و کارهای انتخاب نامزد نخست وزیری مشخص شده است. و از سوی دیگر این امکان وجود دارد که نامزد نخست وزیری از میان اسامی 5 نفر که مشخص شده است، معرفی شود.

یادآور می شود محمد توفیق علاوی مامور تشکیل کابینه عراق شامگاه یکشنبه اول مارس در پیامی مکتوب به برهم صالح رئیس جمهور عراق انصراف خود را از تشکیل کابینه اعلام کرد و  صالح هم به دنبال آن اعلام کرد که طی ۱۵ روز و بر اساس بند ۷۵ قانون اساسی گزینه دیگری را برای تشکیل کابینه معرفی خواهد کرد  و به دنبال آن  روز دوشنبه عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق قبول مسئولیت پیشبرد امور دولت را رد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала