خبر بد: کرونا ویروس حتی در دمای ۴۰ درجه هم از بین نمی‌رود!

© REUTERS / Jason Redmondادامه پیشروی کرونا در آمریکا: رکورد جدید
ادامه پیشروی کرونا در آمریکا: رکورد جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک ایران در مورد کرونا ویروس خاطرنشان کرد:این ویروس حتی در دمای ۴۰ درجه از بین نمی رود بلکه فقط طول عمر آن کم می شود.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، پروفسور سید مسعود هوشمند عضو هیأت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در مورد ویروس کرونا گفت:مطالعات جدیدی که روی ویروس کرونا انجام گرفته نشان می دهد که این ویروس حتی میتواند تا ۲۸ روز روی سطوح زندگی کند.

او ادامه داد:چنانچه درجه حرارت بین ۳۰ تا ۴۰ درجه باشد، کرونا ویروس بازه زمانی زندگی کمتری خواهد داشت ولی این بدان معنی نیست که در این دما از بین برود.

وی خاطرنشان کرد:این که برخی فکر می کنند در صورتیکه درجه اتاق ۳۰ درجه باشد کرونا ویروس از بین میرود درست نیست. مدت زمان زندگی ویروس کرونا (corona) در دمای ۳۰ درجه کم تر می شود ولی از بین نمی رود.

آمریکا در حال بررسی روایت شیوع کرونا از یک آزمایشگاه در چین است  - اسپوتنیک ایران
هشدار: آیا ویروس کرونا بیماری مزمن خواهد شد؟

هوشمند اعلام کرد :علاوه بر درجه حرارت، رطوبت ۵۰ درصد سبب می شود که طول زندگی ویروس کرونا تا ۳۰ درصد بیشتر شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بیان کرد :کرونا ویروس انسانی در دمای ۲۵ درجه اتاق تا ۹ روز میتواند زنده بماند و چنانچه دمای اتاق را تا ۳۰ درجه و بیشتر فزونی دهیم، طول زندگی آن کم تر می شود ولی از بین نمی رود. ولی از طرف دیگر هر چه دمای اتاق کمتر باشد تا ۲۸ روز میتواند زنده بماند.

او تأکید کرد:برای نابود کردن این ویروس می توان از مواد ضد عفونی کننده (antiseptic) و اتانول ۷۰ درصد و وایتکس استفاده کرد و این مواد میتواند ویروس را ظرف یک دقیقه از بین ببرد.

بر اساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 80  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

امروز شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به 354 نفر رسید و تعداد مبتلایان 9 هزار نفر است. علیرضا وهاب زاده،  مشاور وزیر بهداشت و مسئول فضای مجازی قرارگاه مقابله با کرونا ایران در توییتر نوشت:" طی روز گذشته 958 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به 9000 نفر افزایش یافت. تا کنون 2959نفر از بیماران بهبود یافته اند. در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 354 مورد رسید."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала