ایران: عربستان، بیماری کرونا را سیاسی نکند

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان داشت: به عربستان سعودی توصیه می کنیم که از سیاسی کردن بیماری کرونا و فرافکنی در این خصوص پرهیز کند.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ادعای عربستان نسبت به عدم درج مهر ورود در گذرنامه‌های اتباع سعودی بیان داشت: وزارت امور خارجه قبلا در این خصوص توضیح داده است و ما از طرح دوباره این مطلب کاملا ساده از سوی سعودی ها تعجب می‌کنیم.

موسوی گفت: ما قبلا نیز گفتیم مقررات صدور روادید الکترونیک جمهوری اسلامی ایران برای اتباع همه کشورها به غیر از دارندگان گذرنامه های انگلیسی، آمریکایی و کانادایی یکسان بوده و مطابق نظام روادید بسیاری از کشورهای پیشرفته، از الصاق برچسب و درج مهر ورود و خروج خودداری می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این موضوع ارتباطی با اتباع خاصی و یا کرونا نداشته و به عربستان سعودی توصیه می‌کنیم از سیاسی کردن بیماری کرونا و فرافکنی در این زمینه اجتناب کند.

علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت و مسئول فضای مجازی قرارگاه مقابله با کرونا در ایران اظهار داشت که طی روز گذشته 958 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است و تعداد کل مبتلایان به 9000 نفر افزایش یافته است. وی در ادامه افزود: تا کنون 2959 نفر از بیماران بهبود یافته و در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند؛ مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به 354 مورد رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала