ایران امیدوار است در آینده ای نزدیک یک اجلاس در قالب آستانه برگزار کند

© Sputnik / Shiva Abshenasایران امیدوار است در آینده ای نزدیک یک اجلاس در قالب آستانه برگزار کند
ایران امیدوار است در آینده ای نزدیک یک اجلاس در قالب آستانه برگزار کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که امیدوار است که نشستی در قالب آستانه، طبق برنامه ریزی، به زودی در کشور برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: تهران امیدوار است که نشستی در قالب آستانه، طبق برنامه ریزی، به زودی در کشور برگزار شود.

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
ظریف: روند آستانه تنها سازوکار جلوگیری از تشدید خشونت ها در سوریه است

وی افزود: "این نشست با فرمت آستانه که قرار بود در ایران برگزار شود، به محض رفع مشکلات سیاسی، فنی و پزشکی در این کشور برگزار می شود."

موسوی ادامه داد: "وضعیت فعلی در ادلب همه (کشورهای ضامن روند آستانه) را نگران می کند." وی تأکید کرد: "روند آستانه بهترین مکانیسم برای بازگشت صلح به سوریه است."

موسوی همچنین در مورد سرنوشت روند آستانه و نگرانی ها در مورد کنار گذاشتن ایران، اظهار داشت: ما چنین برداشتی نداریم که ایران از روند آستانه کنار گذاشته شده است. ما با تماس هایی که با طرفین دیگر یعنی ترکیه و روسیه داشته ایم گفته ایم که روند آستانه تنها راه حل  بحران سوریه است و تاکید داشته‌ایم که باید همه گروه ها به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

وی گفت: ما در حال رایزنی برای نهایی کردن زمان  نشست سران روند آستانه در تهران هستیم و امیدواریم شرایط هر چه زودتر فراهم شود تا نشست را در تهران برگزار کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد اینکه آیا کرونا بر برنامه های وزیر خارجه تاثیر گذاشته یا خیر؟ اضافه کرد: این مسائل مطرح نیست. اگر کاری پیش بیاید و موضوعی حیاتی باشد، آقای ظریف سفر خود را انجام خواهد داد.

وی افزود: البته شرایط موجود بر رایزنی ها تاثیر گذاشته است ولی گفتگوها از طریق سفارت خانه ها یا تماس های تلفنی در حال انجام است. اگر شرایطی مهم پیش بیاید، وزیر امور خارجه برای انجام گفتگو و مذاکره سفر خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала