رونق بازار اسباب‌ بازی همزمان با شیوع کرونا ویروس

© Fotolia / Arunas Gabalisبازار داغ خرید اسباب‌ بازی در سایه شیوع کرونا
بازار داغ خرید اسباب‌ بازی در سایه شیوع کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازار خلوت و خیابان‌های سوت و کور، یکی از نشانه‌های افزایش قرنطینه‌ خودخواسته خانگی در سایه شیوع کرونا است اما در این شرایط چگونگی سرگرم‌ کردن کودکان در خانه به چالشی برای والدین تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، با گسترش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در گلستان و آگاهی مردم در ضرورت خانه‌نشینی، بازارها روز به روز خلوت تر شده اما در این بین، برخی مشاغل مانند عروسک فروشی ها مشتریان بیشتری پیدا کرده اند و در کنار داروخانه ها و مراکز فروش مواد شوینده، روزهای شلوغی را سپری می کنند.

کارشناس کودکان و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با تاکید بر ضرورت ایجاد سرگرمی جدید برای کودکان در روزهای خانه نشینی ناشی از شیوع کرونا می گوید: حضور طولانی مدت کودکان در خانه و تماشای برنامه های تلویزیونی  موجب بداخلاقی و لجبازی کودکان می شود و باید مقدمات پرکردن اوقات کودکان فراهم شود.

شهروز بایی اظهار داشت: در این شرایط که برخی خانواده‌ها برای در امان ماندن از کرونا، مجبور به قرنطینه خانگی شده اند، استفاده از بازی هایی که علاوه بر سرگرمی کودکان، موجب مشارکت والدین در همراهی آنان می‌شود، تاثیر مستقیمی بر آرامش کودکان خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: تماشای برنامه ها و سریال های ویژه بزرگسالان برای کودکان توصیه نمی شود و تا حد امکان باید گفتگو با کودک بیشتر از قبل شود.

کارشناس کودکان و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ادامه داد: در روزهای خانه نشینی خانواده‌ها به دلیل شیوع کرونا، دسترسی کودکان به تلفن همراه والدین بیشتر از قبل می شود که حضور بدون نظارت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، آسیب های زیادی برای فرزندان به همراه دارد که باید با ایجاد سرگرمی های جدید مانع از این کار شد.

به‌ گفته وی ساخت کاردستی با همراهی والدین، مشارکت دادن دختران در آشپزی و همراهی پسران با پدران در نظافت خانه، فعالیت های مرتبط با موسیقی و نقاشی و برخی هنرهای تجسمی از جمله فعالیت‌هایی است که توصیه می شود مورد نظر خانواده ها قرار بگیرد .

انتقال دلشوره و نگرانی از کرونا بر اثر انتشار گسترده اخبار از راه های گوناگون، کودکان را نیز در معرض ترس و اضطراب ناشی از همه گیری این ویروس قرار داده که بی توجهی به آن در کنار حضور طولانی مدت در خانه و کاهش فعالیت های فکری و آموزشی، موجب بروز آسیب روحی به کودکان خواهد شد.

در عصر نفوذ گسترده گوشی تلفن همراه در خانواده ها، اسباب بازی اهمیت بیشتری پیدا می کنند چرا که شاید تفکر کودکان در فضای تکنولوژی رشد پیدا کند اما سایر مهارت های کودکان از جمله یادگیری، فعالیت جمعی و تحرک فضای رشد نخواهند داشت.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تاکنون ۳۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و ۸۰۵ نفر نیز در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала