چرا ایران کمک آمریکا را قبول نمی کند؟

© Photo / IRNAچرا ایران کمک آمریکا را قبول نمی کند؟
چرا ایران کمک آمریکا را قبول نمی کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه دلایلی موجب شدند تا ایران پیشنهاد کمک آمریکا برای مبارزه با کرونا ویروس را رد کند؟

رئیس جمهوری ایالات متحده هفته قبل اعلام کرد که اگر ایرانی ها تقاضا کنند آمریکا حاضر است در زمینه مبارزه با کرونا برای آنها کمک ارسال کند.

اگر کسی بخواهد کمکی انجام دهد منتظر التماس طرف مقابل نمی ماند، کما اینکه مشاهده کردیم بسیاری از کشورهای جهان در کانال مجامع بین المللی کمک های خود را برای ایران ارسال کردند همچنین در زمان بحران ها ایران هم از کانال مجامع بین المللی برای آنها کمک ارسال کرده بوده و می کند.

اگر آقای ترامپ متوجه نیست بد نیست مشاوران اش به او بفرمایند بحث نیاز کشور و یا کشورها نیست بلکه بحث در شعاری است که بر سردر ورودی سازمان ملل نوشته شده :

بنی آدم اعضای یک پیکرند            که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار    دگر عضو‌ها را نماند قرار

بخشی از شعر شاعر پر آوازه ایرانی سعدی.

پمپئو: آمریکا برای مبارزه با کرونا ویروس به ایران پیشنهاد کمک کرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو: آمریکا برای مبارزه با کرونا ویروس به ایران پیشنهاد کمک کرد

اگر ایرانی ها مثلا زمانی که چینی ها به کرونا مبتلا شدند برای آنها کمک ارسال کردند به این معنا نیست که چینی ها محتاج کمک ایران بودند، اگر به دارایی و ثروت باشد، امروزه به راحتی می توان گفت اصلا توانمندی مالی ایران و چین قابل مقایسه نیست، بحث در این است که ایرانی ها خواستند به چینی ها بگویند که ما هم با شما هم درد هستیم و در این مصیبت با شما شریک می باشیم و هر آنچه از دستمان بر می آید انجام می دهیم.

ایرانی ها صبر نکردند تا چینی ها از آنها کمک بخواهند.

همچنین زمانی که طوفان کاترینا به برخی مناطق ایالات متحده اصابت کرد هلال احمر ایران بدون کوچکترین درنگی کمک های خود را برای مردم آمریکا عرضه کرد، صبر نکردند که آمریکایی ها تقاضای کمک کنند.

در مقابل مشاهده می کنیم همین یک سال پیش وقتی مردم ایران با سیل دست و پنجه نرم می کردند و یا مردم کرمانشاه با زلزله مواجه شدند دولت آمریکا حتی به ایرانی های مقیم آمریکا اجازه نداد برای کمک به خانواده های خود به ایران پول ارسال کنند و حتی به سازمان ملل اجازه ندادند دستگاه های استرلیزه کردن تجهیزات پزشکی بالاتر از 20 لیتر را به ایران ارسال کنند، کما اینکه جلوی ارسال کمک های مالی مجامع بین المللی برای هلال احمر ایران را نیز گرفتند.

ایران پیشنهاد کمک کرونایی آمریکا را نپذیرفت - اسپوتنیک ایران
ایران پیشنهاد کمک کرونایی آمریکا را نپذیرفت

هنوز بحث و جدل بر اینکه ویروس کرونا در آزمایشگاه های وابسته به ارتش و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تولید شده بسیار زیاد است و مشخص نیست که آمریکایی ها واقعا می خواهند برای ایرانی ها کمک بفرستند و یا اینکه تلاش دارند ویروس را بیشتر در ایران منتشر کنند.

آمریکایی ها سالهاست که نه فقط روی تولید میکروب ها و ویروس ها و سلاح های بیولوژیک سرمایه گذاری می کنند بلکه حاضر نشدند هیچ معاهده بین المللی ای که این تسلیحات را منع می کند امضا کنند.

بر کسی پوشیده نیست آنها در حال تولید تسلیحات بیولوژیک مختلف در برخی کشورهای شرق آسیا هستند و سالها است که به دنبال سلاح های هوشمند بیولوژیک می باشند، سلاح هایی که می تواند بر اساس ساختارهای ژنتیکی برخی انسان ها را هدف قرار دهد و برخی انسان های دیگر را کاری نداشته باشد.

به هر حال ایرانی ها تجربه دریافت خون های آلوده به ایدز از فرانسه و یا داروهای تاریخ گذشته و آغشته به اورانیوم سرطان زای اروپایی در دوران جنگ ایران و عراق را دارند و هیچ بعید نیست که آمریکایی ها هم بخواهند همان کار را با ایرانی ها انجام دهند.

چین - اسپوتنیک ایران
قدردانی چین از کمک‌های ایران در مبارزه با ویروس کرونا + ویدئو

اگر دولت آمریکا واقعا صادق است می تواند مثلا اعلام کند تحریم های خود بر علیه ایران را به بهانه انتشار کرونا که یک خطر بین المللی است متوقف و یا تعلیق می کند تا ایران بتواند از اموال بلوکه شده خود در کشورهای مختلف جهت خرید تجهیزات و داروهای مورد نیاز استفاده کند.

ایرانی ها میلیاردها دلار پول بلوکه شده در کشورهای مختلف دارند و مردم محتاجی نیستند که آمریکایی ها بخواهند صدقه برای آنها ارسال کنند.

آنوقت که این امکان وجود داشته باشد تا ایرانی ها از همه شرکت های بین المللی کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند شاید هم بخشی از این تجهیزات و یا داروها را از آمریکایی ها خریداری کردند.

اگر تصور آقای ترامپ این است که با این ویروس می تواند ایرانی ها را به زانو در آورد باید گفت چهل سال اخیر ثابت کرد ایرانی ها بیدی نیستند که از این بادها بلرزند و در همه شرایط توانستند راه خود را پیدا کنند و اینبار هم راه خود را پیدا خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала