تلاش یکپارچه ایران برای مهار کرونا

© AP Photo / Anmar Khalilتلاش یکپارچه ایران برای مهار کرونا
تلاش یکپارچه ایران برای مهار کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راه کارهایی چون: ساخت و راه اندازی آزمایشگاه‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تجهیز سوله‌ها و تهیه تخت‌های بیمارستانی و... برای مقابله با ویروس کرونا در ایران انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برخی از مهم‌ترین اقداماتی که تا به امروز برای مقابله با کرونا در ایران صورت گرفته است شامل موارد زیر می باشد: 

۶ توصیه مهم سازمان جهانی بهداشت برای کاهش شیوع کرونا - اسپوتنیک ایران
۶ توصیه مهم سازمان جهانی بهداشت برای کاهش شیوع کرونا

وزارت بهداشت ایران تاکنون بیش از 30 آزمایشگاه برای تشخیص کرونا راه‌اندازی کرده است و  در آینده این تعداد به بیش از 100 آزمایشگاه خواهد رسید.

در ایران، طی هفته گذشته مراکز دارویی ــ بهداشتی بیش از 300 هزار لیتر از انواع مواد ضدعفونی کننده‌ را طبق دستورالعمل وزارت بهداشت‌ در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز عمومی قرار دادند.

از شرکت‌های دانش بنیان که به هر ترتیب می‌توانند در مدیریت و کنترل بیماری کمک کنند، حمایت می شود.

در سطح شهر تهران 110 سوله بحران وجود دارد که این سوله‌ها غالباً در پارک‌ها هستند و تاکنون سه سوله تجهیز شده و 200 تخت در آن مستقر شده‌اند، قرار است، به سرعت 5 سوله دیگر تجهیز خواهند شد و برنامه‌ریزی شده که در مجموع این 8 سوله به 600 تخت بیمارستانی و تجهیزات لازم مجهز شود.

سپاه پاسداران 100 تخت را در بیمارستان رازی گیلان به بیماران کرونا  اختصاص داد و روند احداث بیمارستان صحرایی در لاکان توسط سپاه و ارتش ایران آغاز شده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شده است تا کنون 100 هزار نفر را مبتلا کرده است. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود. در ایران طی 3 هفته شیوع این بیماری تا کنون بیش از 190 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала