موفقیت های جدید ارتش سوریه

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر موفقیت های جدید ارتش سوریه
موفقیت های جدید ارتش سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه موسوم به «مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه» ــ نزدیک به معارضان ــ از تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ۲۷۶ شهر، شهرک و روستا در استان‌های ادلب، حلب و حماه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ارتش سوریه در دست‌آوردهای میدانی خود در استان‌های ادلب، حلب و حماه طی هفته‌‌های اخیر، موفق شده بر بسیاری از مناطق سه استان کنترل پیدا کند.

در همین ارتباط، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» ــ وابسته به معارضان ــ اعلام کرد که ارتش سوریه در عملیات ضدتروریستی خود طی 51 روز اخیر، بر 276 شهر، شهرک و روستا در استان‌‌های حماه، حلب و ادلب تسلط پیدا کرده است.

گروه مذکور تأکید کرد که طی 51 روز گذشته، 1138 تروریست و 73 نظامی ترکیه‌ای در عملیات‌های ارتش سوریه در سه استان یادشده از پای درآمده‌اند.

ارتش سوریه حملات شبه نظامیان در بزرگراه دمشق به ادلب را دفع کرد  - اسپوتنیک ایران
ارتش سوریه حملات شبه نظامیان در بزرگراه دمشق به ادلب را دفع کرد

بیشتر تلفات ارتش ترکیه به درگیری آن با نیروهای سوریه در ادلب مربوط می‌شود که آخرین مورد آن به تاریخ 27 فوریه (هشتم اسفندماه) برمی‌گردد که در آن 33 نفر نیروهای ترکیه‌ در حمله هوایی به ادلب واقع در شمال سوریه کشته شدند.

در پی کشته شدن این تعداد از نیروهای ترکیه در ادلب، درگیری‌های دمشق و آنکارا برای چند روزی به‌شدت بالا گرفت، اما اکنون با دستیابی اردوغان و پوتین به توافق آتش‌بس در ادلب، متوقف شده است.

یادآور می شود روز پنجشنبه ، به دنبال مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه در کرملین ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان  یک سند مشترک برای حل و فصل اوضاع در سوریه امضا کردند.

این توافق نامه نکات زیر را شامل می شود:

1. پایان همه عملیات جنگی در امتداد خط تماس موجود بین نیروها از نیمه شب 6 مارس.

2. روسیه و ترکیه یک کریدور امنیتی شش کیلومتری  در شمال و جنوب بزرگراه M4 در سوریه ایجاد می کنند.

3. روسیه و ترکیه از 15 مارس ، گشت زنی های مشترک خود را در امتداد بزرگراه M4 آغاز می کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала