دانشجوی ایرانی در بلاروس بهبود یافت

CC0 / Pixabay / مینسک پایتخت بلاروس
مینسک پایتخت بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بلاروس یک دانشجوی ایرانی که مبتلا به ویروس کرونا شده بود اواخر هفته از بیمارستان مرخص می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، در وزارت بهداشت و بهداری بلاروس اعلام شد که یک دانشجوی ایرانی که مبتلا به ویروس کرونا شده بود اواخر هفته از بیمارستان مرخص می‌شود.

در اعلامیه وزارتخانه نامبرده آمده است:«با خوشحالی اعلام می‌کنیم دانشجوی ایرانی که آزمایش او در رابطه با ویروس کرونا مثبت بود حالش خوب است و بزودی از بیمارستان مرخص می‌شود. او اولین شخصی بود که در بلاروسی آزمایش او در رابطه با ابتلا به کروناویروس مثبت بود. پس از 14 روز از زمان تشخیص بیماری و دو آزمایش منفی بیمار از بیمارستان مرخص می شود.

این مقررات در رابطه با همکلاسی‌ها و استادان او نیز اجرا می‌شود. نظارت پزشکی آنها ادامه دارد. حال همگی آنها خوب است. هیچگونه علایم ابتلا به این ویروس در آنها مشاهده نشده است و آزمایشات منفی بودند. آنها پس از دوره 14 روزه قرنطینه براحتی می توانند سر درس برگردند.

وقتی رئیس جمهور بلاروس سر خود را شانه می کند + ویدئو - اسپوتنیک ایران
وقتی رئیس جمهور بلاروس سر خود را شانه می کند + ویدئو

تمام شش بیماری که آزمایش آنها مثبت بوده است حالشان خوب است و دمای بدنشان عادی است و هیچگونه علایم بیماری ندارند. معاینات کلینیکی و آزمایشگاهی آنها ادامه دارد.  پس از پایان قرنطینه 14 روزه  و دو آزمایش منفی آنها مرخص خواهند شد».

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران در هجدهمین روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 5823 هزار نفر رسیده و 145 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین 1669 نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала