تلاش وزارت خارجه ایران برای بازگرداندن ایرانیان گرفتار به خانه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش وزارت خارجه ایران برای بازگرداندن ایرانیان گرفتاربه خانه
تلاش وزارت خارجه ایران  برای بازگرداندن ایرانیان گرفتاربه خانه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران با اشاره به گرفتارشدن بعضی از ایرانیان به‌دلیل لغو پروازها در پی شیوع ویروس کرونا، از تلاش وزارت امور خارجه ایران برای بازگرداندن آنها خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، «محمد جواد ظریف» در توییتی نوشت: «به‌دلیل لغو پروازها در پی شیوع ویروس کووید19، شهروندان ما گرفتار شده‌اند.»

ظریف در ادامه توییت خود آورده است: «ما در تهران و همچنین در سفارت‌هایمان در خارج، حداکثر توان خود را برای اینکه آنها سالم به خانه بازگردند، به‌کار گرفته‌ایم.»

وزیر امور خارجه در پایان توییت خود از دولت‌ها و خطوط هوایی مرتبط خواسته است تا بر اساس موازین سازمان بهداشت جهانی به شهروندان ایرانی کمک کنند.

​طبق آخرین آمار اعلام شده، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌ اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала