گزارش و تحلیل

کرونا با چه علائمی می آید؟

© REUTERS / Kim Kyung-Hoon کرونا با چه علائمی می آید؟
 کرونا با چه علائمی می آید؟   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کُووید - 19 یعنی چه؟ چه علائمی دارد و افراد مبتلا شده چه باید بکنند؟ پاسخ به این پرسش ها در مقاله زیر وجود دارد.

اسپوتنیک به نقل از رسانه گاردین، دانشمندان انگلیسی می نویسند: یبماری کرونا جدید Covid-19 در ووهان چین شیوع پیدا کرده است. این بیماری توسط یک عضو خانواده کرونا ویروس ها ایجاد می شود که قبلاً هرگز دیده نشده بود. مانند انواع دیگر کرونا منبع آن حیوان بود. بسیاری از کسانی که در نوبت اول کرونا گرفتند یا در بازار عمده فروشی غذاهای دریایی راقع در مرکز این شهر چینی کار می کردند، یا غالباً به آنجا می رفتند.   

علائم بیماری کرونا چیست؟

این ویروس می تواند باعث عفونت ریه شود. افراد مبتلا به کرونا دارای سرفه ، تب و  تنگ نفسی هستند. در موارد سنگین ممکن است نارسایی عملکردی ارگان ها مشاهده شود. از آنجا که این عفونت ریه  جنبه ویروسی دارد، مصرف آنتی بیوتیک بی فایده است. داروهای ضد ویروسی موجود هم  بی اثر هستند. بهبودی به وضعیت سیستم ایمنی انسان بستگی دارد. بسیاری از افرادی که درگذشتند قبل از ابتلا از وضعیت سلامتی ضعیفی برخوردار بودند.

ویژگی های کرونا در تقویت حافظه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ویژگی های کرونا در تقویت حافظه

آیا در صورت وجود سرفه باید به پزشک مراجعه کرد؟

در انگلیس، برای کسانی که اخیراً از مناطقی آمده اند که در آنجا شیوع کروناویروس ثبت شده، پزشکان موارد زیر را توصیه می کنند: با خط داغ تلفن سرویس بهداشت ملی تماس بگیرید. اطلاعات اضافی در مورد آنچه باید انجام شود در صورتی که به نظر شما فکر می کنید که در برابر گرفتن کرونا قرار دارید و توصیه های پزشکان را می توانید از لینک موجود در اینترنت بدست آورید.

چند نفر صدمه دیدند؟

بنا به ارقامی که تا 4 مارس بدست رسیده، تعداد كشته ها در بیش از 80 كشور 3190 نفر بود، در حالی كه بیش از 93 هزار نفر به این ویروس آلوده بودند.

در چین که بیش از 80 هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است، تعداد کشته ها از سه هزار نفر فراتر رفته است. در کره جنوبی، کشوری که بیشتر در معرض شیوع عفونت کرونا ویروس در خارج از چین قرار دارد، 5328 مورد ابتلا گزارش شده است. بیش از 44 هزار نفر آلوده به کرونا Covid-19 در چین بهبود یافتند.

تا به امروز، در انگلیس 87 مورد از این بیماری وجود داشته است و یک مورد مرگ هم به ثبت نرسیده است. در استرالیا 53 مورد تایید شده از کرونا ثبت شده است که دو مورد کشنده بود.

ترس ترامپ از کرونا - اسپوتنیک ایران
ترس ترامپ از کرونا

چرا کرونا از آنفولانزای معمولی بدتر است و متخصصان تا چه درجه نگران هستند؟

ما هنوز نمی دانیم ویروس جدید چقدر خطرناک است و تا رسیدن اطلاعات جدید نمی تموانیم نتیجه گیری کنیم. در استان هوبئی، مرکز شیوع کرونا، میزان مرگ و میر حدود 2٪ است و نسبت به سایر مناطق پایین تر است. برای مقایسه: در آنفولانزای فصلی، میزان مرگ و میر معمولاً پایین تر از 1٪ است و اعتقاد بر این است که سالانه 400 هزار نفر در سراسر جهان از آن می میرند.

نکته کلیدی دیگری که  شناخته نشده است این است که کرونا ویروس چقدر مسری است. تفاوت اساسی آن از آنفولانزا در این است که هیچ واکسنی علیه ویروس جدید وجود ندارد، به این معنی که برای نمایندگان گروه ریسک خطرناک تر است، یعنی برای افرادی که در معرض خطر بیشتری از ابتلا به عفونت هستند - افراد مسن یا افرادی که دارای مشکلات تنفسی یا ایمنی هستند. اگر احساس ناخوشایندی دارید، دستان خود را بشویید و از تماس با افراد دیگر خودداری کنید. یکی از اقدامات پیشگیرانه معقول، امپول زنی علیه آنفولانزای معمولی است که در صورت شیوع اپیدمی گسترده تر انفولانزا، بار خدمات پزشکی را کاهش می دهد.

آیا شیوع کرونا ی جدید یک اپیدمی گسترده است و آیا دلیل ترس و وحشت وجود دارد؟

نه.  بیماری همه گیر (اپیدمی سراسری) مطابق تعریف سازمان بهداشت جهانی WHO   "شیوع  بیماری در سراسر جهان" تلقی می شود. شیوع کروناویروس در خارج از چین نگران کننده است، اما غیر منتظره نبود. WHO اعلام کرده است که این شیوع بیماری کرونا – یک موقعیت اضطراری بهداشتی با نگرانی بین المللی است. سؤال مهم این است که این ویروس جدید تا چه اندازه راحت از فرد به فرد دیگر منتقل می شود، و درصد عوارض شدید که نیاز به بستری دارد، چقدر است. ویروس هایی که به راحتی پخش می شوند، تأثیر ملایمی بر بدن دارند. ظاهراً كورونویروس عمدتاً افراد مسن را بسیار جدی تر آلوده می كند، در حالی كه تعداد موارد عفونت كودكان اندك است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала