ادامه افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران : آخرین آمار + ویدئو

© Photo / IRNAکیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا درایران را بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۴ هزار ۷۴۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

افزایش محسوس تردد در جاده‌های ایران  - اسپوتنیک ایران
مبارزه با کرونا در ایران: جاده کرج - چالوس مسدود شد

جهانپور گفت: تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

وی گفت: با توجه به افزایش آزمایشگاهها به ۴۰ آزمایشگاه موارد تشخیص افزایش یافته است.

یاداور می شود امروز محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تجربه عدم قرنطینه شهر قم آثار مهیبی بر جای گذاشته است خواستار قرنطینه پایتخت با توجه به گستره ابتلا و تعطیلات پیش رو شد و هشدار داد در صورت مسامحه، وقوع عواقب جبران‌ناپذیر دور از ذهن نیست.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала