گزارش و تحلیل

"آمادگی خلبانان ایرانی درسطح بالا است" + ویدیو

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر "آمادگی خلبانان ایرانی درسطح بالا است" + ویدیو
آمادگی خلبانان ایرانی درسطح بالا است + ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مصاحبه با اسپوتنیک سرگی سینکویچ، سرگرد و فرمانده تیم آکروجت «استریژی» در مورد شرکت تیم روسی در نمایشگاه هوایی ایران در 2018 صحبت کرد.

سرگی سینکویچ، سرگرد و فرمانده تیم آکروجت «استریژی» که در سال 2018 در نمایشگاه هوایی کیش شرکت کرده بود، درباره برنامه ای که تیمش برای تماشاگران ایرانی آماده کرده بود، سطح سازماندهی نمایش هوایی ایرانی ها و میزان آموزش خلبانان ایرانی صحبت کرد.

در ماه نوامبر سال 2018 تیم آکروجت «استریژی» در نمایش هوایی ایران شرکت کردند. لطفاً در خصوص آمادگی آنها شرح دهید. آیا برنامه خاصی داشتید یا نمایش معمول خود را اجرا کردید؟

در واقع در نوامبر سال 2018 ما به ایران سفر کردیم و در جزیره کیش در نمایش هوایی حضور داشتیم. به طور ویژه برای ایران برنامه نسبتا جدیدی را آماده کردیم که در نمایشگاه بین المللی هوافضای مسکو نشان دادیم. در ایران این برنامه به شکل کامل اجرا شد یعنی  شش خلبان در هواپیماهای تک سرنشین. 7 ماشین نظامی هم حضور داشتند.

 

نظرتان راجع به ایرانیان و کشور ایران چیست؟ آیا «شوک فرهنگی» داشتید؟

احساساتی که ما در زمان حضورمان در ایران داشتیم، بسیار مثبت بود. ایرانی ها بسیار خونگرم هستند. ما در تهران برای تامین سوخت فرود آمدیم و سپس به جزیره کیش رفتیم. هیچ کجا، هیچ امتناعی وجود نداشت و همه جا با روی خوش از ما استقبال کردند و کمک و همکاری داشتند. از ایران بسیار خوشمان آمد.

آیا تمایل دارید که یکبار دیگر در ایران به اجرای نمایش بپردازید؟

ما همیشه سعی می‌کنیم در پروازهای مختلف، بخصوص در پروازهای بین المللی شرکت کنیم. با کمال میل یکبار دیگر در نمایش هوایی در ایران شرکت خواهیم کرد، در صورتی که ما را دوباره دعوت کنند.

چرا برای حضور در نمایش های بین المللی مبارزه می کنید؟

تیم آکروجت برای این ایجاد شده است که در نمایشگاه ها، نمایش ها و در نمایشگاه های بین المللی حضور یابد. برای آنکه توانایی های خلبانان و فناوری روسی را نه تنها در داخل کشور بلکه خارج از مرزهای آن به نمایش بگذارد.

در زمان برگزاری نمایش هوایی ایران آیا توانستید با ایرانی ها و خلبانان ایرانی گفتگو و معاشرت داشته باشید؟

طی کل برگزاری نمایش ما در بین تماشاچیان بودیم. بسیاری از افراد وقتی لباس فرم روسی را می دیدند در صف می ایستادند و می آمدند تا با ما عکس بگیرند. همه بسیار راضی بودند. ما هیچ وقت از این کار امتناع نمی کنیم و سعی داریم که به مردم نزدیک شویم. ما همیشه در بین مردمی هستیم که برای تماشای ما می آیند. همیشه اگر بخواهند، با آنها عکس می گیریم و امضاء می دهیم.

چه خاطره و تصویری از نمایش هوایی ایران برای شما به جای مانده است؟

اول اینکه طبیعت خود جزیره کیش بسیار جالب بود. ما همه وقت مشغول پرواز نبودیم و امکان بازدید از جزیره را داشتیم. طرف ایرانی فناوری خود را به نمایش گذاشت. فناوری که در تسلیحات نظامی آنهاست. ما نیز گروه آکروجت خود را نشان دادیم.

در بخش سازماندهی هیچ مشکل و مسئله ای بروز نکرد. هر مسئله ای فورا و بلافاصله حل می شد. محل استقرار نیز به خوبی سازماندهی شده بود. مواردی برای مقایسه نیز داریم. در نماشگاههای هوایی هم شرکت کردیم که آنجا مردم باید در ترافیک های طولانی می ماندند تا به نمایشگاه هوایی برسند. در هر ضورت سازمان دهی در سطح بسیار بالایی بود.

سطح آمادگی خلبانان ایرانی را چطور دیدید؟

ما سطح آمادگی را بحث و بررسی نمی کنیم، اما با توجه به آنچه که ما دیدیم، فکر می کنم که آمادگی در سطح بالایی است.

آسمان ایران به نظرتان چطور بود؟

دوستانه، گرم و داغ. برای ما آدم های شمالی داغ بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала